x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Editoriale Targul Auto Bucuresti 2006 - Colectia toamna/iarna

Targul Auto Bucuresti 2006 - Colectia toamna/iarna

de Adrian Năstase    |    11 Oct 2006   •   00:00
Targul Auto Bucuresti 2006  -  Colectia toamna/iarna

Iata, presedintele Basescu a apelat la un nou designer surprinzator si isi propune sa scoata pe piata un model din seria Filat, produs de uzinele de la Cluj. Avand culori schimbatoare si geamuri fumurii, noul Filat e atat de fin si de adaptabil incat poate fi parcat oriunde: in lampa de la birou, in telefonul mobil sau chiar in posta electronica.

Toamna nu incep doar scolile, gripele, aratul sau sesiunile parlamentare. Economia de piata are si ea un ritm natural, sezonier, care pulseaza in functie de caruselul anotimpurilor. Asa, de pilda, toamna e si sezonul saloanelor auto. Dupa ce, o vara intreaga, automobilistii si-au pus la grea incercare suspensiile pe drumuri de deal, de munte sau, daca sunt romani, pur si simplu circuland prin oras, o data cu rumenirea frunzelor marile companii le arata ce mai e nou, spre exemplu ce suspensii pot rezista mai bine in fata primarilor, a consiliilor locale sau a altor calamitati.

E toamna si in Bucurestii care se pregatesc sa intre in UE asa ca nici aici nu puteau lipsi saloanele auto. Anul acesta, mai mult ca oricand, organizatorii s-au intrecut in imaginatie si in originalitate. Am avut, iata, Salonul Masinii Oficiale Francofone, cel mai lung din lume, intins de la Palatul Parlamentului la Otopeni. Si avem acum Salonul Miorita, dedicat automobilului care sta, claxoneaza si se uita degeaba la Poarta Noua a frumosului nostru oras. O data cu primele ploi mai serioase va veni si Salonul Nautilus, dedicat noilor forme de energie alternativa. (Daca unele tari se ocupa de motorul cu apa, noi suntem experti in motorul din apa). Iar o data cu prima ninsoare - care va lua prin surprindere autoritatile - se va pune la cale Salonul de Nea, oriunde nea Gheorghe sau nea Vasile vor ramane proptiti cu radiatoarele in nametii municipali, asteptand primavara cum o asteapta Frattini pe Macovei si invers.

Parti vii din trupul tarii, partidele si politicienii nu puteau lipsi din aceasta simfonie a motorului modern. Oferta lor de toamna/iarna e pe masura unei tari aflate in plin avant economic.

Iata, presedintele Basescu a apelat la un nou designer surprinzator si isi propune sa scoata pe piata un model din seria Filat, produs de uzinele de la Cluj. Avand culori schimbatoare si geamuri fumurii, noul Filat e atat de fin si de adaptabil incat poate fi parcat oriunde: in lampa de la birou, in telefonul mobil sau chiar in posta electronica.

Liberalii nu au stat nici ei degeaba si ne propun un nou tip de Citroen perfect adaptat orasului modern, cu izolare fonica absoluta, in care nu se mai aude nici musca. E o masina rigida, fara motor, ca sa nu genereze speculatii in legatura cu anumite rafinarii. Ea inainteaza in baza stravechiului principiu "prin noi insine" - adica impinsa de avantul economic, dar si de mici intreprinzatori ramasi fara intreprinderi in urma reformelor fiscale propuse de domnul Vladescu.

Democratii au finalizat proiectul spectaculos al noului Volvo Bock, primul automobil cu dubla comanda aparenta, destinat familiilor cu copii tentati de tehnica. Masina are doua volane. Unul dintre ele, cel din dreapta, nu are nici o legatura cu motorul, la el se pot juca in voie copiii. Cel din stanga, insa, dotat inclusiv cu suport pentru sprit, ghideaza automobilul permanent, lasand copilului senzatia ca stie sa conduca si ca si conduce ceva.

Dacia Gulash, lansata deja de UDMR, e un coupe cu autonomie de vreo doua sute de kilometri, adica atat cat tine Tinutul secuiesc. Principalul ei concurent pare a fi, ca de obicei, modelul D’acia, un superb monopost tricolor propus si acceptat in unanimitate de PRM.

Conservatorii se lanseaza toamna asta in productia de autobuze, perfect adaptate la un oras in care se circula atat de incet incat ideea de statie nu mai are sens. Autobuzele nu au usi, doritorii se suie din mers dupa ce negociaza cu soferul un loc pe un scaun cat mai in fata. In fine, PSD e gata sa arunce pe piata spectaculosul Merge-des Presidency, limuzina social-democrata, prima masina din lume fara directie, dar dotata cu claxon de mare putere, capabil sa ascunda faptul ca motorul nu se aude pentru ca - spun unii - a fost vandut de mult.

Avand la start asemenea realizari tehnologice, cursa politica nu poate fi decat un deliciu in lunile care vin. Chiar daca, din lipsa de strazi corespunzatoare, bolizii vor continua sa se invarta in cerc, mereu si mereu, sub ochii ametiti ai profesorilor, pacientilor, taranilor, doctorilor sau gaozarilor care au renuntat de mult sa mai parieze pe ceva.

P.S. Am uitat sa mentionez oferta PIN pentru 2007: modelul SMART pentru doua persoane.
×
Subiecte în articol: editorial