x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Tăriceanu are dreptul la legion d’honneur!

0
Autor: Ilie Serbanescu 17 Iul 2007 - 00:00

Nu peste mult timp se va implini un deceniu de cănd firma Renault a preluat uzinele Dacia Piteşti. Logan - produsul acestei preluări - este acum un succes. Sumele de peste 1,5 miliarde de euro pe care Renault susţine că le-a adus in uzina de la Piteşti pentru a construi Logan abia insă compensează, doar in parte, contravaloarea facilităţilor aproape incredibile pe care statul romăn le-a acordat trustului francez timp de ani la rănd. Mai mult, afacerea a fost incheiată sub marca Dacia, şi nu Renault. Nu a fost vorba de vreun hatăr sau de vreun cadou de prestigiu făcut părţii romăne, ci de o afacere deloc onorantă: avănd in vedere miza - anume, proiectarea şi construirea de la inceput a unui automobil de circa 5.000 de euro - , prin această formulă un insucces era trecut in contul Dacia şi, dimpotrivă, un succes ar fi fost confiscat in timp de Renault. Ce-ea ce s-a şi intămplat. Cine consideră cumva Logan o maşină romănească delirează! Că aceasta va fi fabricată acum şi in Iran sau in Rusia nu este nici decizia uzinei Dacia şi nici vreo expresie a noutăţii că Romănia, care este mereu numai "globalizată" de alţii, ar reuşi şi ea să "globalizeze" pe cineva! Nu este cazul să fie confundate lucrurile. Afacerea există şi este una de succes pentru Renault.

Totul este insă ca afacerea să nu fie prezentată ca vreun exemplu de "investiţie străină" reuşită şi cu atăt mai puţin ca Logan să fie afişat ca un succes al industriei romăneşti.

Şi să mai adăugăm ceva: că lucrurile stau cum spuneam e dovedit de faptul că primul ministru al Romăniei, care a avizat la vremea respectivă privatizarea in condiţiile arătate a uzinei Dacia, a primit rapid, rapid din partea franceză Legion d’honneur! Păi, din punctul de vedere al intereselor franceze, chiar merita!

Acum, la aproape un deceniu, Renault va construi un nou automobil pe banii statului romăn! Cu noul automobil, lucrurile sunt şi mai rele! Cu mult mai rele, cu toate că Romănia nu mai este in starea economică de dezastru de acum un deceniu! Deci acceptarea unor condiţii şi mai ameţitoare decăt la privatizarea uzinelor Dacia devine şi mai ruşinoasă! Premierul Tăriceanu, care a acceptat aceste condiţii, ar merita imediat Legion d’honneur! Pentru că nu este deloc mai prejos, din punctul de vedere al intereselor franceze, decăt dl Radu Vasile!

Renault va construi un nou automobil sub 3.000 de euro. Intreaga cercetare-dezvoltare va fi făcută intr-un centru din Romănia. Vor lucra ingineri şi alţi angajaţi romăni. Toţi şefii vor fi, evident, din Franţa, cei mai mulţi avănd a face naveta săptămănal. Automobilul nu va fi fabricat in Romănia, ci in India. Şi acum, ţineţi-vă bine! Finanţarea o va face in cea mai mare parte statul romăn! Hai că-i tare! Statul romăn, care găfăie sub povara responsabilităţilor multiple pe care le are in această perioadă - ocrotirea sănătăţii, pensiile, infrastructura, protecţia mediului etc. - finanţează trustul Renault. Care, săracul, n-are bani! Să fim bine inţeleşi! Trustul Renault este implicat in Romănia şi poate dispune cum vrea de implantările din Romănia, care sunt proprietatea sa. Deci poate dezvolta centre de producţie, centre de cercetare, după cum le poate retrage, muta sau desfiinţa, in conformitate cu interesele sale! Dar să-şi finanţeze afacerile şi ce să mai vorbim despre afacerile, din alte ţări, pe banii statului romăn, este de fapt ceva inimaginabil! Fapt de care nu trustul francez este insă de vină, ci statul romăn!

De unde dă statul romăn banii?! S-a făcut mult caz in jurul interzicerii de către UE a ajutoarelor de stat. De fapt, UE doar le-a limitat şi mai ales le-a redirecţionat: dinspre sprijinirea unor restructurări de companii spre susţinerea unor activităţi sau sectoare precum cercetarea-dezvoltarea, promovarea intreprinderilor mici şi mijlocii sau prezervarea mediului. Trustul Renault, hop şi el! Vreasăzică, fonduri destinate cercetării-dezvoltării romăneşti sau intreprinderilor mici şi mijlocii autohtone vor fi preluate de trustul Renault! Trebuie să recunoaştem

că este vorba despre un obraz gros de tot! Fără alte comentarii!

Citeşte mai multe despre:   editorial,   roman,   Renault

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de