x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Udrea şi Arhimede

0
Autor: Dan Constantin 06 Iun 2009 - 00:00

Prima turistă a ţării nu scapă nici o "ieşire". Participă la toate târgurile de turism din lume, este inclusă în mai toate delegaţiile preşedintelui Băsescu Traian; se arată la munte, la mare, la şes, la câmpie, prin vâlcele şi prin crânguri, în apă, în aer şi pe pământ, acolo unde o aşteaptă operatorii de televiziune.



Este vectorul de imagine al Guvernului activ şi competent, simbol al femeii răzbătătoare cu pârghii puternice. Ea vrea să traducă în viaţă celebrul aforism al lui Arhimede: "Daţi-mi un punct de sprijin şi voi urni Pământul din loc". A găsit punctul, a găsit şi sprijinul; i-a mai rămas să urnească planeta. Până să o mişte din loc, doamna ministru o înconjoară, o bate gospodăreşte. Ne spune că aşa va aduce mai mulţi turişti în România. Până să vedem rezultatele, demersul doamnei Udrea von Pleşcoi pare logic. Am venit eu la tine, politicos este să vii şi tu la mine! Pe cât a călătorit ar trebui să se bulucească deja turiştii străini în România, să ia cu asalt, să sufoce frumoasa noastră ţărişoară.

Nu ştim cât costă toată tevatura, dna ministru ne-a spus doar pe unde se va difuza clipul publicitar. Pe Euro Sport şi pe Euro News, canale europene şi... scumpe. Ele intră la difuzare într-un moment când planurile de vacanţă ale vesticilor sunt în mare parte făcute. În plus, pe cele două canale sunt promovate intens de câteva luni ca destinaţii turistice Muntenegru, Croaţia, Egipt.

Ministerul român al Turismului speră la o creştere de zece procente a turiştilor străini dornici să vadă criza la noi acasă. Dea Domnul să-i convingem! Altfel, dna Udrea Elena s-ar putea dedica total tenisului, sport pentru care a arătat reale calităţi. Într-atât încât după două mingi aruncate lui Ilie Năstase este deja gata să se creadă Sorana Cârstea! Şi de ce n-ar fi, rangul politic ţinând loc de competenţă peste tot în România.

Într-un interviu dat ieri la Paris, ministra ne explica varietatea turismului sportiv în România - rafting, cicloturism, drumeţii montane. Am reţinut delicateţea şi bunul-simţ al invitaţiei de a ocoli de fapt  şoselele. Străinii dacă ajung pe la noi în concediu ar fi dintre iubitorii sporturilor extreme. Mi-aduc aminte că anul trecut urşii noştri drăgălaşi au mâncat o turistă din America. Doi danezi, porniţi să facă turul României în căruţă, au fost trimişi acasă mai mult morţi decât vii după ce câţiva români le-au aplicat reţeta ospitalităţii. Maradoniştii, hoţii de biciclete, curvele care pun somnifere clienţilor în doze ecvestre de abia aşteaptă puhoaiele de turişti străini să le ureze "Bun venit!". Iubitorii de câini vagabonzi pot veni în ţara lui Dracula să se lase dezmierdaţi de colţii lor prietenoşi la fiecare colţ de stradă.

Desigur, vor fi şi naivi care să creadă că "Land of choice" ar fi ceva de bine. Ţinta campaniei de promovare a turismului ar trebui orientată spre oameni curajoşi, spre tineri captivaţi de "Amazing Race" în căutarea senzaţiilor tari.

Aici este nişa noastră de succes. N-am avea nevoie de publicitate, sunt suficiente poveştile celor care au fost deja aici. Prin campania lansată ieri la Paris noi îi căutăm de fapt pe cei care nu ne caută, dar care, odată momiţi în România, vor deveni agenţii de promovare a turismului extrem.

Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de