x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Un spectacol ratat

0
Autor: Adrian Năstase 06 Aug 2008 - 00:00
Un spectacol ratat


Producatorul a propus cindva o productie voioasa, de familie, pe placul tuturor. Din motive diverse, rezultatul a fost un horror cu monstri care inghit autostrazi si blocheaza iesirile spre Europa.



Acum, cînd americanii tocmai ne propun "Mumia 3", există zvonuri pe piaţa cinematografică de la noi care vorbesc despre un proiect similar românesc. Ar urma să se numească "Alianţa DA se întoarce" şi nu e încă suficient de clar dacă am avea de a face cu o continuare ("sequel") sau cu un remake (adaptarea aceluiaşi scenariu). Continuare a ce?, ar şuşoti cîrcotaşii, plecînd de la ideea că nu poţi continua o linie frîntă demult. Ce sens ar avea remakeul dacă sfîrşitul poveştii e acelaşi?, ar bodogăni alţi cinefili, convinşi de faptul că nu poţi plînge de două ori la aceeaşi dramă.

Toate astea rămîn pînă la urmă probleme ale producătorilor. Să ne amintim însă cu acest prilej datele de bază ale scenariului iniţial.
Traian, căpitan curajos de cursă lungă, ţine mult la Teo, dar viaţa, boala sau şantajele baronilor (nu e clar) îi despart. Traian plînge o dată cu spectatorii, dar se consolează două scene mai tîrziu în braţele lui Călin, un biker uns cu toate uleiurile de motor. Relaţia celor doi pare ideală pînă cînd în joc apare Monica, o codană care îl convinge pe Traian că e trădat de o relaţie mai veche a lui Călin cu Dinu. Căpitanul vrea să-l pună la încercare pe Călin şi îi cere să renunţe la orice viaţă publică pentru ca să se dedice numai prieteniei lor. Călin refuză să demisioneze. Furios, Traian o pune pe Monica să apeleze la serviciile demonicului Daniel, un morar care începe să-l toace mărunt pe Călin.

În paralel, Traian începe o nouă viaţă cu Emil şi cu Teo, care revine la fel de misterios cum a plecat. Urmează scene pastorale în care Traian şi Călin străbat peisajele ţării, suduindu-se. (Filmul, de altfel, nu e recomandat minorilor, din motive de limbaj şi nuditate bugetară. Nici majorii nu s-au înghesuit la el într-o proporţie mai mare de 49%).

Dar viaţa nu mai e cum a fost. Filmul se termină cu scene care amintesc de Stăpînul Inelelor într-o versiune dacică. Traian străbate văi acoperite de ape revărsate pe care încearcă în van să calce apăsat. Se gîndeşte iar la Călin şi la frăţia de altădată şi îşi jură să nu-l mai înjure. În van. Ultima scenă îl găseşte lîngă profilul bizar de pe Vîrful Omu, scrîşnind din dinţi: "Imbecilii!"

Întrebarea mea ca spectator e una simplă. De ce s-ar mai continua un film fără succes la public? Producătorul a propus cîndva o producţie voioasă, de familie, pe placul tuturor. Din motive diverse, rezultatul a fost un horror cu monştri care înghit autostrăzi şi blochează ieşirile spre Europa. Ce-i drept, publicul ţintă a fost atins, însă mortal. Viaţa merge înainte şi milioanele de figuranţi folosiţi în acest film şi-ar dori de la ea ceva mai mult.
Citeşte mai multe despre:   traian,   editorial,   calin

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de