x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Unde-i Calul din Marlboro?

8
Autor: Ionuț Bălan 15 Aug 2013 - 15:42
Ştiu că ziarele pierd teren în faţa televiziunilor. Dar ele mai păstrează un atu important. Pot scrie nestingherit cuvântul “Marlboro”. Dacă acesta s-ar pronunţa cumva la tv cenzura ar întrerupe emisiunea. Eu însă îl mai scriu o dată aici ca să nu-l uit: M-a-r-l-b-o-r-o...

Şi apropro de asta vă mai amintiţi cântecul lui Tudor Chirilă? “Tu nu mă păcăleşti, am să ajung acolo/ M-aşteaptă strada mea şi Calul din Marlboro”. Iar Don Johnson era, în 1991, Marlboro Man într-un film în care Mickey Rourke îl interpreta pe Harley Davidson. Ce să mai vorbim de Ferrari, căluţul cabrat condus de Michael Schumacher, sau de motocicletele Ducati “încălecate” de Loris Capirossi şi Troy Bayliss pe care scria: MARLBORO?

Ce vremuri?! Pe atunci nu se importa totul din China. Nu era ca acum când comisarii europeni sunt atât de influenţaţi de “modelul” asiatic încât aplică fidel postulatul lui Karl Marx: “Există o singură modalitate de a ucide capitalismul, prin taxe, taxe şi iar taxe”.

Ce mă scoate însă mai tare din sărite e că de la reclamele cu Marlboro de pe maşina de Formula 1 a lui Schumacher sau de pe motocicleta de Moto GP a lui Capirossi s-a sărit atât de mult calul încât mesajele de pe toate pachetele de ţigări te îndeamnă să nu le achiziţionezi, cum nu se întâmplă în nicio altă industrie. Adică reclamele la majoritatea produselor le evidenţiază calităţile şi te îndeamnă să le cumperi. Chiar şi la alcool, de care se spune că-i frate cu românul. Doar la ţigări nu se face deosebirea între marfa bună şi cea proastă, ca la detergenţi. Pe toate produsele din tutun scrie că greşeşti dacă le achiziţionezi. Deci, reclama, care e sufletul comerţului, transmite un mesaj masochist.

Sigur că această condamnare la sinucidere nu s-a oprit, ci e în plină ofensivă, precum “cursa” de  transformare a Uniunii Europene Capitaliste în China Comunistă. Comisia Europeană vrea să interzică ţigările mentolate şi slim. Şi atunci e “politically correct” ca şi fumătorii să demonstreze, precum comunitatea gay. Care e problema CE, şi-a propus să discrimineze numai viciile “neelitiste”?

Până la a lămuri egalitatea de drepturi homosexuali-fumători e bine însă de văzut care-s cei mai mari cultivatori de tutun din UE. Păi, Italia, Spania şi Grecia. Exact statele care au acum probleme legate de datoria externă şi deficitul bugetar. Iar Spania şi Grecia sunt şi campioane la şomaj. Dacă industria tutunului este lovită în plină criză sunt afectate locurile de muncă într-un moment în care şomajul e deja la nivel record şi se dezechilibrează mai mult finanţele publice.

Există totuşi o cale de scăpare. Dacă statele mediteraneene ies mereu pe minus înseamnă că trebuie să-şi schimbe partenerii. Nu ştiu dacă s-au prins, dar eforturile lui Don Draghi de la BCE de a tot face euro puternic, când piaţa îl vrea slab, are legătură, în principal, cu monedele tari cu care au intrat respectivele ţări în euroland şi din cauza cărora acumulează deficite. E suficient însă să-şi aleagă alţi parteneri de afaceri, din afara UE, şi toate durerile trec, de la deficite şi datorii, până la ţigări şi tutun de pipă.




Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de