x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun AU TRĂDAT VOTCA / Ruşii s-au dedulcit la coniac

AU TRĂDAT VOTCA / Ruşii s-au dedulcit la coniac

de Irina Cristea    |    27 Ian 2009   •   00:00
AU TRĂDAT VOTCA / Ruşii s-au dedulcit la coniac

4,78 milioane de sticle de coniac au luat drumul Rusiei în 2008



Nu e doar la modă, ci e şi mai ieftină! Unde mai pui că-i tot spirtoasă, de arde gâtlejul şi-nveseleşte rapid. Ruşii sunt pe cale să-şi trădeze tradiţionala votcă şi să devină consumatori îndârjiţi de coniac.

După ce i-a cucerit pe “băieţii răi” din lumea rap-ului american, coniacul e pe cale să-i seducă definitiv şi pe rezistenţii “consumatori” din Rusia. Cândva asociată cu imaginea paharelor elegante, cu picior, şi a domnilor cu costum şi trabuc, spirtoasa cunoaşte o adevărată renaştere, devenind una dintre băuturile favorite ale ruşilor, scrie publicaţia britanică The Times. Aceştia nu se formalizează şi o combină cu Coca Cola sau cu apă tonică.

ALT STIL DE VIAŢĂ
Cel puţin şase producători de coniac din sud-vestul Franţei se străduiesc de aproape doi ani să facă faţă cererii crescânde de pe piaţa din Rusia. Noii clienţi se dovedesc tot mai însetaţi, îndeosebi cei din Siberia, zonă spre care se îndreaptă o mare parte din comenzi. “Coniacul e mai faimos decât votca. Reprezintă un alt stil de viaţă. Unde mai pui că nu dă nici dureri de cap a doua zi”, se mândreşte Marina Selivanova. Afirmaţia pare demnă de toată încrederea, mai ales când vine din partea unei rusoaice preşedinte al brandului Croizet, pe care un grup de afacerişi din Rusia l-a preluat în 2007, după 200 de ani de existenţă sub conducerea unei familii franceze. De altfel, francezii s-au cam lepădat de băutura lor tradiţională în favoarea whisky-ului. De aici până la lepădarea de afacerile cu coniac, calea nu pare prea lungă, industria franceză de profil trecând printr-o perioadă de criză în ultimii ani. O primă rază de speranţă-n viitor a fost descoperirea coniacului de către rapperi americani. Exemplul dat de cântăreţi precum P. Diddy sau Snoop

Dog (care alintă faimoasa băutură cu cognomenul “yak”) a fost imediat urmat de tinerii afro-americani. Care au inventat tot felul de “adaptări”, consumând coniacul cu suc de fructe, întru oripilarea oricărui francez de bun-simţ. Interesul ruşilor pare să fi salvat definitiv industria producătoare de coniac. Dacă în 1999 luau drumul Rusiei 630.000 de sticle de coniac, anul trecut au fost exportate 4,78 milioane de sticle.

×
Subiecte în articol: magazin coniac