x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Barometru de consumator

Barometru de consumator

18 Iun 2004   •   00:00

La miiiic concurs, miiiic, maaaare castigator, maaaare!

Va reamintim, stimati cititori, ca in linia lui Jaques S...gu...la, care spunea ca fiecare consumator e un publicitar, noi credem ca privitorii reclamelor sunt cel putin la fel de inteligenti ca realizatorii lor. Si ca sa demonstram asta, asteptam pe adresa tania.cohn@jurnalul.ro exemple de publicitate care va zgarie retina si va provoaca iritatii. O data pe saptamana, vinerea, cele mai bune exemple de proasta publicitate (foto, argumentatie si umor sunt un avantaj) vor fi trase public de urechi prin publicarea lor si a comentariilor voastre. Castigatorului, recompensa! Multumita editurii Tritonic, minunata carte despre “Istoria ilustrata a publicitatii romanesti“, semnata Marian Petcu, plus alte trei surprize livresti vor fi trimise lui Pompiliu Nicolae Constantin din satul Fundeni, judetul Buzau.

Mesajul lui ne arata nu doar ca privitorii reclamelor sunt cel putin la fel de inteligenti ca realizatorii lor, ci si ca cititorii nostri scriu cel putin la fel de bine ca noi.

Stoarce si vei obtine!

Sunt multe reclame care mi-au atras atentia (atat in sensul bun, al calitatii si al mesajului, cat si in sensul rau, dezamagitor). Unul dintre spoturile publicitare pe care vreau sa-l apreciez ca fiind neinspirat este cel referitor la sucul Cappy. Cum se obtine suc de portocale mai nou? Incep raspunsul cu o alta intrebare: “Ce se intampla cand ciupesti pe cineva de fund?“. Fie primesti o palma sau o injuratura, fie te pricopsesti cu vreun proces de hartuire sexuala. Realizatorii reclamei la sucul Cappy sunt de alta parere. Iti demonstreaza contrariul. Cum? Cand strangi o fesa in palma obtii nici mai mult, nici mai putin decat suc de portocale (Cappy). Evident, in tot acest proces exista o tactica (o operatiune de aceasta anvergura nu se indeplineste asa de usor!): “Stranse nici prea tare, nici prea incet, ele iti dau cel mai bun suc de portocale“. Asta te sfatuieste glasul din umbra al reclamei. Dar, daca nu ti-ai ales clipa, risti sa nu obtii calitatea scontata, pentru ca, spune aceeasi voce, “Este foarte important sa faci gestul potrivit la momentul potrivit“. Daca respecti toate aceste sfaturi s-ar putea sa ai succes in obtinerea bauturii mult dorite (mai ales daca sunteti in cadrul vreunei festivitati, o nunta, de exemplu).

Asa ca lasati-va storsi la nunta, pentru ca numai astfel se obtine sucul de portocale! (Pompiliu Constantin)

×
Subiecte în articol: sufletul comertului