x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Campanii pentru oameni

Campanii pentru oameni

de Eliza Dumitrescu    |    23 Feb 2008   •   00:00
Campanii pentru oameni

IMPLICARE ● ACT se întâmplă când comunicatorii îşi pun creativitatea în slujba celorlalţi
Din 2001, cele mai bune campanii sociale, iniţiative responsabile ale agenţiilo de publicitate, companiilor, guvernelor ori autorităţilor locale de pe tot globul sunt arhivate de ACT (Advertising Community Together).


IMPLICARE ● ACT se întâmplă când comunicatorii îşi pun creativitatea în slujba celorlalţi
Din 2001, cele mai bune campanii sociale, iniţiative responsabile ale agenţiilo de publicitate, companiilor, guvernelor ori autorităţilor locale de pe tot globul sunt arhivate de ACT (Advertising Community Together).

Lucrările selectate sunt promovate ulterior prin expoziţii itinerante, prin site-ul ACT ori cu ocazia dezbaterilor la nivel internaţional.

Pentru prima dată iniţiatorii şi creatorii de campanii sociale şi de CSR (Responsabilitate Socială Corporatistă) din România vor participa la expoziţia mondială care va fi deschisă la Washington DC.

La preselecţia mediată de Migdale Amare s-au înscris campanii "de la agenţii şi clienţi mari, dar au fost selectate pentru concursul din America doar şase companii şi lucrările lor. Cohn&Jansen, Ogilvy, Odyssey, McCann, Saatchi, Utopium. Au fost aproximativ 20 de lucrări selectate, pentru clienţi precum United Way, Petrom, Brigada de siguranţă Rutieră, temele campaniilor vizând violenţa domestică, sănătatea individului şi a planetei, reciclarea hârtiei, discriminarea rasială, sprijinirea celor cu deficienţe de auz. Unele lucrări, deşi cu potenţial, erau în română. Am luat partea bună – adică faptul că marile companii au luat în calcul în egală măsură CSR-ul ca fenomen şi ACT-ul ca şi platformă internaţională de cultivare a responsabilităţii sociale, tradus în lucrări expresive", ne-a declarat Johana Toma, Project Manager. ACT a mai fost prezent în România în septembrie, cu o expoziţie de printuri sociale în cadrul Summit-ului European al IAA (International Advertising Association ). "Prin parteneriatul pentru competiţia ACT am dorit să facem mai mult decât să aducem expoziţia în România sau să organizam comunicarea prezenţei sale la noi, aşa cum s-a întâmplat anul trecut, o dată cu «Best of ACT», când cele mai reuşite lucrări ale ultimilor ani, selectate la nivel mondial, au fost expuse în premieră la  Bucureşti", a adăugat Johana Toma.

În cadrul evenimentului ACT de anul aceasta, pe lângă expunerea lucrărilor sociale şi de mediu şi pe lângă proiecţiile cu prezentări ale celor mai bune evenimente de CSR din toată lumea, se va acorda primul premiu de Publicitate Socială decernat de IAA.

Schimbi lumea

"Când lucrezi pentru o campanie socială sentimentul de responsabilitate creşte. Aici nu mai e vorba de soarta unei mărci, ci de soarta unor oameni. Sunt genul de campanii la care orice creativ din agenţie vrea să lucreze, pentru că regulile sunt altele decât cele ale unei campanii obişnuite: ar trebui să fie mai şocante ca lucrurile să se mişte, să se facă foarte vizibile şi să impresioneze într-un timp scurt de expunere. (Astfel de campanii nu au de obicei bugete mari, sunt susţinute de diversele companii implicate, sponsorizate in-clusiv de agenţia de publicitate sau de media). Dincolo de a fi un prilej pentru a-ţi da măsura creativităţii, sunt o ocazie să faci ceva care contează. Nu vinzi, ci schimbi lumea". (Theodora Szabo – copywriter Saatchi & Saatchi)
"Pentru mine, Special Olympics nu a însemnat doar un spot. A fost zâmbetul unui copil. Am vrut ca un copil care suferă de sindromul Down să se simtă învingător pentru o singură zi". (Aura Sorescu – copywriter Saatchi & Saatchi)


"Reciclatorii"

"De când facem publicitate şi eu şi toţi colegii mei am vândut tot ce se putea vinde. Maşini, ţoale, iaurt, şampon, ulei, petrol, anvelope, prezervative, vacanţe, telefoane, cole, vinuri, tot. «Reciclatorii» e o chestiune cu totul aparte, în care nu comunicăm pentru un client, ci pentru noi. Şi pentru toţi cei care se sufocă în Bucureştiul plin de maşini şi golit în mod sistematic şi criminal de spaţii verzi. Am făcut un site, printuri, un spot viral care a circulat pe net din mail în mail. Ne-am luat şi speciale pentru reciclat hârtia. Am început să reciclăm hârtia şi să folosim hârtie reciclată. Am sărbătorit Crăciunul cu un brad virtual şi cu felicitări virtuale, ne-am personalizat semnătura electronică cu un mesaj care să atragă atenţia asupra reducerii consumului inutil de hârtie. Cel mai tare lucru din toată campania, care durează de nişte luni bune, a fost reacţia oamenilor. Staţi cu ochii pe noi, dar mai ales, vă rugăm frumos, reciclaţi!" (Alexandru Aron, Creative Coordinator la Odyssey)


Trei milioane de SMS-uri

"Noi am înscris campania aniversară Cosmote – 3 milioane de clienţi. Am pus în practică o mai veche idee a noastră care ne-a venit plecând de la faptul că singura cale de comunicare la distanţă a oamenilor cu dizabilităţi de auz este sms-ul. La aniversarea celor 3 milioane de clienţi, ni s-a părut o  idee bună să oferim ANSR (Asociaţia Naţională a Surzilor din România) în  mod gratuit, 3 milioane de sms-uri. Mesajul campaniei: «Chiar şi oamenii care nu pot auzi au nevoie de comunicare». Campania poate fi considerată una de imagine, de atitudine, deoarece s-a  înscris foarte bine în efortul strategic de a susţine promisiunea brandului Cosmote, «Alături de tine»". (Valentin Stoenescu – Group Account Director Cohn & Jansen – Ashley & Holmes)

×
Subiecte în articol: sufletul comertului campanii