x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Ciocolată cu aromă tare de manele

Ciocolată cu aromă tare de manele

de Eliza Dumitrescu    |    08 Mai 2008   •   00:00
Ciocolată cu aromă tare de manele

Rom, una dintre primele mărci care au recurs la tri­miteri către “Epoca de Aur”, se poziţionează iarăşi singular pe piaţa foarte competitivă a ciocolatei. Rom mizează tot pe “Senzaţii tari, româneşti”, numai că acum sînt de dată recentă.

Rom, una dintre primele mărci care au recurs la tri­miteri către “Epoca de Aur”, se poziţionează iarăşi singular pe piaţa foarte competitivă a ciocolatei. Rom mizează tot pe “Senzaţii tari, româneşti”, numai că acum sînt de dată recentă.

 

Reclama începe cu “reverie”, un loc comun al reclamelor la ciocolată. Tînăra din staţia de autobuz muşcă din ba­tonul de Rom şi este...  transpusă. Iaht, soare, bronz, toate ingredientele evaziunii publicitare sînt la locul lor. Dar iată că intră în cadru un in­divid care aduce foarte bine a bărbat Bergenbier tratat în cheia con­se­cinţei extreme. Din casetofonul aruncat pe umăr se revarsă fără milă o ma­nea: “Să moară duşmanii mei/ că am faimă la femei/ am jeepane şi-am parai/ şi-am costume de Dubai”. Tînăra este smulsă din reverie şi re­ad­usă cu picioarele pe pămînt, în sta­ţia de autobuz unde începuse aven­tura sa culinară….. În ciuda evi­dentei gri­mase de neplăcere, tînă­ra mai muşcă o dată din ciocolată şi reu­şeşte chiar să zîmbească. Ceea ce ne face să presupunem că reclama se adresează unui nou tip de femeie degustătoare de ciocolată. O persoană care reuşeşte să depăşească cu umor realităţile “tari”, ro­mâ­neşti, din contemporaneitate, oricît de greu digerabile ar fi ele.

Adela Dan, Senior Copywriter la McCann Erickson, ne-a explicat de ce agenţia care se ocupă de contul Rom a ales să dea un alt curs conceptului “senzaţii tari”.
 

  • Jurnalul Naţional: De ce aţi renunţat la asocierea cu Epoca de Aur, un concept care a dat nişte campanii cu impact?

Adela Dan: Lumea merge înainte. Şi noi cu ea. Iar pentru o mare parte din targetul nostru născut în democraţie, comunismul înseamnă Che Guevara şi cîteva secvenţe cu  James Bond torturat de comunişti să spună secrete capitaliste. Şi cam atît.
 

  • Aţi considerat că “Epoca de Aur” şi-a epuizat po­ten­ţialul?

Nu neapărat, dar am simţit nevoia să mergem mai departe. Şi noi, şi consumatorii.
 

  • După spotul “Iahtul” urmează şi alte componente ale campaniei?

Căldura şi entuziasmul cu care a fost primit acest spot ne obligă la mai mult. Şi la mai bine.  Dar e o surpriză pe care o pregătim cu grijă fanilor acestui brand.

 

  • Este recursul la manea un nou trend în publicitatea locală?

Sper că nu. Dar, în condiţiile unei globalizări atroce a co­mu­ni­că­rii supervizate în sedii aflate la ani-lumină de România, recursul la românism şi farmec local este mai mult decît binevenit. Conceptul propriu-zis nu s-a schimbat, a rămas tot “Senzaţii tari ro­mâ­neşti”, doar execuţiile au evoluat temporal.

 

  • Care este direcţia în care va evolua “Rom”?

În singura direcţie valabilă pentru acest brand atît de drag mie: românismul.

 

Brand ROMânesc manelizat

“Cred că Rom nu a fost nici­odată anonim sau, poate cel mult în prima lună de cînd a fost lan­sat, în negura anilor 1964. Rom a fost dintotdeauna un brand, chiar şi înainte de 1989, doar că atunci nu avea nimeni noţiunea de brand. Tocmai de aceea cred că e meschin să ne asumăm noi naş­te­rea acestui brand. Noi doar l-am scos din sertar, l-am scuturat de praf şi l-am pus din nou în valoa­re, aşa cum fac anticarii. A evoluat firesc pentru un brand născut în plin comunism, trecut prin Re­voluţie şi împlinit în capitalism, respectînd însă un adevăr validat prin succesul campaniilor Rom şi care nu poate fi contrazis de ni­meni, niciodată: Rom este un brand pur românesc. Conceptul propriu-zis nu s-a schimbat, a ră­mas tot «Senzaţii tari româneşti», doar execuţiile au evoluat temporal”, a declarat Adela Dan, senior Copywriter la McCann Erickson.

 

eliza.dumitrescu@jurnalul.ro

×
Subiecte în articol: sufletul comertului brand