x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Constructii impresionante

Constructii impresionante

de Miruna Nicolae    |    09 Sep 2005   •   00:00
Constructii impresionante
DIVERTISMENT
De-a lungul anilor inginerii au facut din constructii adevarate opere de arta. Iar Cartea Recordurilor de la Editura Rao ne prezinta un clasament al celor mai ingenioase constructii.

CHINEZI. Marele zid chinezesc are o lungime de 3.460 de kilometri, adica este aproape de trei ori mai mare decat lungimea Marii Britanii. Construirea acestuia a inceput in timpul domniei lui Qin Shi Huangdi, prin 221-210 i.Hr. Inaltimea lui variaza de la 4,4 la 12 metri si se intinde de la Shanhaiguan pana la Yumenguan si Yangguan.

LA INALTIME. Turnul KVLT-TV este un releu situat intre localitatiile Fargo si Blanchard, Dakota de Nord si are o inaltime de 629 de metri. Greutatea totala a turnului este de 329 de tone, iar lungimea cablurilor de sustinere de 12,2 kilometri.

POD DE FRANGHII. Este vorba de un pod tibetan, care uneste insulele italiene Procida si Vivara. De construirea podului s-a ocupat organizatia italiana Sportchallengers si a fost finalizat in 2001.

PLASTIC. Cel mai lung pod de plastic se afla pe terenul clubului de golf Aberfeldy, din localitatea cu acelasi nume. Deschiderea principala este de 63 de metri, iar lungimea totala de 113 metri.

SACRIFICIU PENTRU ARTA. Canalul Suez leaga Marea Rosie de Marea Mediterana. Construirea acestuia a durat 10 ani si a necesitat forta de munca a 1,5 milioane de oameni, dintre care 120.000 au murit in timpul lucrarii. Lungimea totala a canalului este de 162,2 metri si latimea minima este de 300 de metri.

ARCUIRE. Podul Lupu, din Shanghai, China, traverseaza raul Huangpu si are o deschidere de 550 de metri. Construirea lui a durat trei ani si a fost inaugurat la 28 iunie 2003. Noutatea acestui pod consta in faptul ca este facut din otel, dar este arcuit. Podul se afla in Cartea Recordurilor datorita faptului ca este cu 32 de metri mai lung decat rivalul sau, podul New River George, din SUA.

ADANCIME. Tunelul Hitra din Norvegia leaga continentul de Insula Hitra si are o adancime de 264 de metri sub nivelul marii. Pe suprafata sa circulatia se desfasoara pe trei benzi. Scopul construirii acestui tunel a fost pentru a asigura o legatura permanenta cu insula, pe sub apele agitate ale Marii Norvegiei.

VIADUCT. La mijlocul anilor 1990, peste pasul Khardungla, in Ladakh, India, a fost construit un viaduct care a inlocuit podul Bailey. Acest pod era facut din prefabricate, iar numele i-a fost dat dupa inventatorul sau, Sir Donald Bailey. Candva acest pod se afla la cea mai mare altitudine din lume, dar din pricina deteriorarilor produse de avalanse a fost inlocuit de un viaduct.

POD-TUNEL. La 15 aprilie 1964 a fost deschis podul-tunel Chesapeake Bay. Acesta se intinde pe o distanta de 28 de kilometri, de pe coasta de est a Peninsulei Virginia pana la Virginia Beach. Cel mai lung sector de pod este Estacada C, de 7,34 de kilometri, iar de tunel - Thimble Shoal Channel Tunnel, de 1,75 kilometri.
×
Subiecte în articol: metri