x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cu ochii pe noi

0
08 Noi 2004 - 00:00

SUFLETUL COMERTULUI
In urma articolului publicat la data de 3 noiembrie, "Carcoteli virtuale pe seama reclamelor", autorul care-si ascunde identitatea in spatele "Neighbor’s goat" ne-a raspuns cu un drept la replica, confirmandu-ne ca e un pasionat de publicitate.

ATENTIE PUBLICITARI! Desi confirma talentul de care l-am banuit, Neighbor’s Goat prefera sa se ascunda sub un nick cu incarcatura sociala puternica, dar ramane vigilent

Toate, absolut toate «lucrarile» mele sunt prin natura lor umoristica parodii sau pamflete, in special cele care fac referinta la personaje din viata politica, acoperind absolut intreg spectrul politic. (…) Astfel de imagini - mult mai caustice decat ale mele si uneori fara tenta umoristica! - puteti vedea si in diverse publicatii din Romania: «Academia Catavencu», «Aspirina Saracului», cat si in emisiuni umoristice de profil, difuzate de posturile TV regionale, nationale sau internationale. Deci, nimic deosebit sau iesit din comun.

PARODIE CU MORALA. Referitor la parodiile subiectelor din lumea advertising-ului, aici situatia este intr-adevar alarmanta, dar nu venind dinspre parodiile mele, ci dinspre reclamele originale pe care acestea le parodiaza. Se stie ca o parodie este reusita doar daca aceasta ridiculizeaza o problema reala; niciodata o parodie nu va capata notorietate daca lucrarea parodiata este perfecta sau nu contine greseli! Prin parodiile mele doresc sa atrag atentia atat agentiilor de publicitate, dar mai ales clientilor acestora (pentru ca ei dau banii!) asupra gafelor si greselilor pe care le comit in campaniile lor.

EXEMPLE SUB ANONIMAT. Ceea ce fac eu tine de «subcultura publicitara»? Posibil. Pentium-ul meu II cu 120 Mb de RAM tine cu greu pasul iMac-urilor agentiilor de publicitate. Dar atata vreme cat jurnalele de stiri sunt pline de violenta si perversiuni sexuale si in acelasi timp brand-uri de bauturi alcoolice lanseaza adevarate «manele publicitare» de genul: «Ia-o de ureche», «Unde-s multi, puterea creste», «Caldurica de la pasarica» sau «Una buna impreuna»; atata vreme cat continutul anumitor campanii cu scop social frizeaza flagrant realitatea cotidiana sau folosesc cadre electorale in mod subliminal (sunt curios ce parere are CNA-ul de noul spot pentru serviciile integrate de urgenta 112, spot in care apare pentru cateva cadre unul din candidatii la Presedintie - si asta in plina campanie electorala!!), atata vreme cat firme multinationale de renume ignora studiile de piata sau sfaturile specialistilor si isi lanseaza produse a caror denumire in limba romana are o anume «notorietate» sau lasa loc de interpretari, atata vreme cat mari agentii de publicitate fac greseli gramaticale incredibile (Parmalat, BMW seria 1), atata vreme cat announcer-ii spot-urilor radiofonice repeta intr-o engleza defecta greseli grave atat de des, incat pana si centre financiare cu renume ajung sa-si inscriptioneze gresit siglele de la intrare (cazul deja celebru al centrului de afaceri «Bucharest Financial Plaza», pronuntat total aiurea «platza» si scris «Plazza» eronat pe frontispiciul cladirii cu doi de «Z» timp de mai bine de trei ani, pana in ziua in care am trecut intamplator prin Bucuresti, am fotografiat gafa si cei de la «Academia Catavencu» au semnalat-o!), atata vreme cat agentii cu renume isi traduc si adapteaza «pe genunchi» spoturi straine pentru piata romaneasca, iar rezultatul este de cele mai multe ori cel putin hilar, daca nu chiar penibil de-a dreptul, atata vreme cat vedete din lumea advertising-ului sar din gradina unui brand in a altuia, fara sa tina cont de o minima deontologie profesionala sau Corporate Identity (cazul Andreei Marin: «Head & Shoulders» versus «Garnier», sau al celor de «La Bloc», cu «Passion» versus «Timisoreana»), atata vreme cat comit gafe enorme folosind nume de brand-uri in scop generic (Arctic, cu al «aragaz» in loc de «masina de gatit», sau spotul Libresse, unde apare termenul generic «Rimmel» in loc de «mascara»!), atata vreme cat firmele isi vor fura intre ele slogan-urile (Zapp foloseste mai nou motto-ul: «Doreste-ti mai mult!», care apartine firmei Domo!), utilizeaza simboluri religioase pana la derizoriu (tot Zapp - cu Dumnezeu!) sau incurajeaza pirateria pe Internet (iarasi Zapp, in ultimul sau print pentru serviciul «Internet express»!), dar mai ales atata vreme cat marile agentii din Romania vor «imprumuta» cu nerusinare ideile altor advertiseri din tara sau strainatate (aici nu dau exemple, ca n-aveti atata spatiu in rubrica!), ei bine, tot atata vreme «capra vecinului» va fi cu ochii si «tunurile» pe ei. Si pentru asta ar trebui sa-mi multumeasca. Crescat, floreat, crapat!.

Al Dvs., neighbor’s goat
Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   vreme,   atata

 

Ştiri din .ro




Mai multe titluri din categorie

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

Un nou record mondial: 126 de ore de dans

Un nou record mondial: 126 de ore de dans
O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...

Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”

Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”
Amazon a fost ținta criticilor în această perioadă apropiată de sărbători, clienții afirmând că gigantul „ruinează” ziua cea mare a copiilor, notează Daily Mail. Gigantul a...
Serviciul de email marketing furnizat de