x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Drumul spre hamburger trece pe la crenvurşti

Drumul spre hamburger trece pe la crenvurşti

de Adriana Oprea-Popescu    |    21 Aug 2010   •   00:00
Drumul spre hamburger trece pe la crenvurşti

Prima oară a fost cheeseburger-ul care sărea în aer, fluturându-şi tulul din salată verde şi făcând un "yuuupi!" menit să-i pună în valoare fericirea. Adică, cheeseburger-ul avea sentimente. Lucru posibil numai dacă branţul de carne din chiflă n-o fi fost bine preparat şi vaca încă era vie, sub salată. A ei trebuie să fi fost şi vocea ce se fericea în "yuuupi!".



Sincer, n-aş mânca un sandviş exaltat. Şi, ca să fiu şi mai sinceră, n-aş mânca nici un sandviş din gama fast-food! O singură dată, într-o perioadă a vieţii plină de pofte şi de greţuri matinale, am trecut prin experienţa asta gastronomică şi am ieşit din ea nefăcând "yuuupi!", ci analize medicale ce mi-au pus în valoare colesterolul şi trigliceridele aflate în stadiu de "porţie dublă". Care va să zică, câştigasem ceva de la Mc...

La fel ca şi looserul din reclama cu "eu n-am câştigat niciodată nimic". Un spot dureros pentru ochiul, urechea şi psihicul oricărui telespectator. Te zgârie pe inimă să auzi un bărbat, în orice stare de agregare ar face el umbră pământului, văitându-se ca un milog, la graniţa plânsului. Ş-apoi, faci brusc hipertensiune văzându-l cum sare-n sus de fericire, pe motiv că a câştigat un pahar de cola. Există vreun disperat mai penibil decât ăsta?

Da, e ăla cu prosopul de pe marginea piscinei. Personaj în cea mai stupidă reclamă a anului. Un înotător cu casca pe cap şi cu slipii minusculi intraţi în fund iese din apă, iar asupra lui se repede un fomist care-l şterge cu prosopul. Pe umeri, pe braţe, apoi coboară spre brâu... Apoi... se aude, interogativ, vocea din off: "Tu ce-ai face pentru un hamburger?". Salvator, pe ecran e afişat preţul de dumping al produsului promovat. Cu alte cuvinte, mare lucru n-ar trebui să faci, te poţi opri doar la ştersul braţelor. Bine, dacă visezi să răspunzi cu "îhî" la întrebarea "doriţi şi-o plăcintă?", mă gândesc că trebuie să bagi şi-o piatră ponce pe călcâiele înotătorului, altfel nu văd rezolvarea bonului fiscal...

Serios acum, tu ce-ai face pentru un hamburger? Te-ai gândit să speli pe cineva pe spate? Sau să ungi cu ulei de plajă maneliştii de pe şezlongurile din Mamaia? N-avem prea multă vreme să dumicăm mesajul - subliminal şi profund, de altfel -, că primim un "buzz". Extra-buzz. Adică: "X-TRA BUZZ". Un individ cu personalitate multiplă ne explică ce convenabil e, din punct de vedere financiar, să ne luăm potol de la Mc. Şi, să se ştie, tipul ăla costumat pentru golf nu e el, da?! Ceea ce te bagă-n ceaţă. Ce-are crosa cu prefectura, numai copywriter-ul ştie. Şi tot el ar putea să explice şi de ce mai apar apoi ciudaţii ăia care umplu ecranul televizorului făcând ca bărzăunii: "Buuuzz! Buuuzz! Extra- buuuzz!". Or fi efectele adverse ale consumului de fast-food? Data viitoare discutăm despre cum e să fii, în publicitate, tată de fată...

×
Subiecte în articol: sufletul comertului