x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Expertul Comisiei care anchetează accidentul de pe DN1 a cerut o săptămînă pentru analiza datelor

Expertul Comisiei care anchetează accidentul de pe DN1 a cerut o săptămînă pentru analiza datelor

de Nicoleta Craciun    |    27 Iun 2008   •   00:00
Expertul Comisiei care anchetează accidentul de pe DN1 a cerut o săptămînă pentru analiza datelor
Sursa foto: Dragoş Savu/

14:10 Preşedintele comisiei, Eugen Ispas, a declarat, vineri, că în prezent, anchetatorii analizează toate condiţiile de proiectare, de execuţie, dispoziţiile de şantier şi recepţia lucrării.



Expertul neutru care face parte din comisia de anchetă în cazul accidentului care a avut loc, miercuri seara, pe DN1, cînd un camion a lovit o pasarelă pietonală care s-a prăbuşit peste două maşini, a solicitat o săptămînă pentru analizarea tuturor datelor.
Preşedintele comisiei, Eugen Ispas, a declarat, vineri, că în prezent, anchetatorii analizează toate condiţiile de proiectare, de execuţie, dispoziţiile de şantier şi recepţia lucrării.


Ancheta merge în două direcţii - pe de o parte, vina ar aparţine şoferului basculantei, pe de altă parte este posibil ca pasarela să nu fi fost montată corect. Între timp, Ministerul Transporturilor a început să verifice toate aceste construcţii pietonale de pe DN 1.
Directorul de comunicare al Companiei Naţionale Drumuri şi Autostrăzi, Ştefan Szobotka a declarat că specialiştii vor analiza aspectele care ţin de proiectarea şi execuţia pasarelelor.
"Comisia instituită de Ministerul Transportului este o comisie tehnică şi nu are competenţe juridice, financiare sau legale, ea va verifica validatea tehnică a proiectului şi a execuţie", a declarat Ştefan Szobotka.
"Vor fi verificate toate pasarelele aflate pe drumurile naţionale şi deasupra liniilor de cale ferată. Rezultatele preliminare ale anchetei sunt aşteptate la finalul săptămânii viitoare, iar cele finale vor fi date publicităţii peste câteva săptămâni", a mai precizat Ştefan Szobotka, membru în comisia de anchetă.

 
Directorul Servomont Import Export SRL Craiova, Contantin Popescu, care s-a prezentat, joi, pentru audieri, la  Direcţia Regionala de Drumuri şi Poduri Bucureşti, a spus că nici firma sa, nici compania care a realizat proiectul nu sunt vinovate de accidentul de miercuri seara, ci şoferul  camionului care a lovit pasarela .
    Popescu a mai spus  că pasarela a fost realizată în 75 de zile, la finalul anului 2001, şi a respectat proiectul. Acesta a explicat că orice pasarelă din Capitală s-ar fi prabuşit dacă ar fi fost lovită, deoarece astfel de construcţii nu se sudează, pentru că la temperaturi mari s-ar dilata şi s-ar arcui.
"Eu nu-mi fac probleme pentru că lucrarea a fost executată conform proiectului. Există un proces-verbal de recepţie pe care au semnat proiectantul şi beneficiarul. Au fost mici obiecţiuni legate de vopsirea pasarelei, problemă care s-a rezolvat imediat”, a mai spus Constantin Popescu.
El a explicat că firma sa a folosit la realizarea pasarelei aceeaşi tehnică utilizată la construcţia podurilor mari. Este vorba de o tehnică ce conferea pasarelei flexibilitate, în caz de dilataţie din cauza căldurii.
   Miercuri seară, unui autocamion cu remorcă care circula cu viteză prea mare i s-a ridicat basculanta şi a acroşat pasarela. Aceasta s-a prăbuşit peste o maşină ce rula pe DN1 în zona localităţii Tâncăbeşti, potrivit autorităţilor. Tânăra care conducea autoturismul a murit din cauza fracturilor grave.


×
Subiecte în articol: magazin