SUFLETUL COMERTULUI
Berea populara are o noua campanie de promovare desfasurata sub sloganul: "Dupa fapta si rasplata".
Marca Noroc s-a nascut postrevolutionar, drept competitie pentru veterana Bucegi. Dupa cateva campanii inegale ca valoare contul de la Interbrew a intrat pe maini bune: Headvertising semneaza azi noua campanie "Dupa munca si rasplata".
TANIA COHN, ALEX ANGHEL
Spotul vine sa sustina transformarea Noroc atat la nivelul produsului - acum pe piata sub o noua reteta - , cat si la nivelul aspectului sticlei si al etichetei, in contextul realizarii unui "lifting" al marcii, in 2003, prin spoturile "Paturica", "Vanatorii" si "La iarba verde" (pentru lansarea berii la sticla de plastic).
TRADUCE POZITIONAREA. De apreciat e si sloganul, care, pentru prima oara dupa multa vreme, nu copiaza pozitionarea, ci traduce spiritul populist pe care mizeaza brief-ul, intr-o vorba romaneasca istet reinterpretata: "Dupa munca si rasplata".
ROMANUL TRAGE CHIULUL. De obicei, in reclamele la bauturi care vizeaza oamenii mai modesti, sunt exploatate - autoironic, in cazurile fericite - momentele in care romanul "trage chiulul", ori de la munca (vezi Unirea, Hanul Ars), ori de la indatoririle casnice (vezi Golden Brau). Frumusetea, in cazul Noroc, tot o bautura populara, e ca spotul prezinta romanului o alta atitudine legata de raportul "munca - relaxare", si ea, cat se poate de credibila. Iar asta, fara sa renunte la umor. Astfel, rolul de formator in plan social al publicitatii nu e lasat de izbeliste, implinind un orizont de asteptare intr-ale evolutiei comunicarii, despre care vorbesc la unison si Wally Olins si Jaques Seguela.
BERICICA SI RESPONSABILITATEA. In "On brand" - britanicul, si-n ultimele volume - francezul, anunta ca pasul urmator pe care-l va face publicitatea se va materializa in abordarea responsabila a oricarui act de comunicare.
RISCURI. Acum nu ramane decat sa se sesizeze CNA-ul, cu un comentariu privind bautura la volan, de vreme ce personajul spotului e un taximetrist. Pentru cei care iau mot-a-mot spotul, e de amintit ca la fel ca literatura, publicitatea e o conventie. Si daca acestia o tin mortis, cum ca spotul la "Noroc" e "felie de viata", le sugeram sa remarce ca personajul nostru merge la bere dupa incheierea programului.
DETALII
"Executia este una "de tranzitie", in care am pastrat castingul vechilor spoturi, dar care dramatizeaza noul concept de comunicare. In timp, vrem sa evoluam catre un target mai tanar (adica "mai putin in varsta") si sa consolidam pozitionarea de "relaxarea de dupa munca", atat prin noi executii tv cat, mai ales, prin metode alternative, mai putin conventionale, de branding si comunicare." (Serban Alexandrescu, Director de Creatie, Headvertising)