x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Gunn pentru media

Gunn pentru media

30 Iul 2004   •   00:00

Nomenclator al celor mai creative piese publicitare premiate in peste 30 de festivaluri la nivel mondial, Gunn Report va avea din toamna o dublura: Gunn Report pentru media. Despre curaj si ierarhii valorice cu Isabelle Musnik si Donald Gunn, initiatorii proiectului.

TEODORA MIGDALOVICI, CLAUDIA CURICI

  • Jurnalul National: Donnald, Isabelle, ati reusit sa convingeti P&G, un client care investeste mult in media, dar care pana acum cativa ani n-avea o reputatie prea grozava printre creativi, sa sustina ideile iesite din norma prin aparitia Gunn Report, varianta media. Care a fost contextul?

    Isabelle Musnik: Cred ca ne-am intalnit la jumatatea drumului, in sensul in care asocierea cu Gunn Report, un reper pentru creativi in sensul de confirmare a standardelor, a insemnat pentru P&G o declaratie publica, adresata comunitatii, in favoarea calitatii actului de publicitate. Asa cum ati remarcat, "dezghetul" creativitatii la P&G - o companie foarte puternica, detinatoare a unui numar impresionant de branduri, cu o strategie, altadata, extrem de previzibila - s-a produs in urma cu ceva anisori. Sutinerea aparitiei unui corespondent al excelentei in idee, pe domeniul media, e mai mult decat confirmarea dezghetului. E o binefacatoare incalzire.

    Donald Gunn: …Si daca ne uitam la faptul ca Procter &Gamble este unul dintre cei mai mari cheltuitori de publicitate, cu alte cuvinte unul dintre cei mai solizi investitori in spatiul media, parteneriatul se justifica o data in plus. Clientul gigant a inteles paradoxal, inaintea agentiilor de media, ca ideea merita incurajata, ca fuga din sablon stabileste mai firesc si mai cu success relatii cu bataie lunga intre marci si consumatori.

    Isabelle Musnik: Ar mai fi de adaugat ca un alt merit al P&G e ca a lasat marcile locale sa vorbeasca pe limba consumatorului lor, ca pe langa vedetele globale s-au nascut proaspete marci nationale.

  • Vezi cazul Tide-Vizir, unde Vizir a demonstrat ca detergentul nu e neaparat un cont plictisitor, ca pozitionarea "mai alb" poate fi pretext pentru o poveste deloc trasa de par.

    Isabelle Musnik: Exact. P&G a fost perceput de clientii din Estul Europei de la un punct incolo drept un client luminat, deschis spre idee, spre inovatie, iesit din rutina demonstratiei testimoniale.

  • Cum veti reusi totusi sa intocmiti Gunn Report, de vreme ce totusi competitii care sa premieze media creativa nu sunt foarte multe?

    Donald Gunn: Aici intervine rolul Isabellei. Intr-adevar, sunt putine festivaluri care au deocamdata aceasta categorie. Pentru spot si print, unde sunt luate in calcul cateva zeci de festivaluri, selectia e mai anevoioasa, dar tot atat de spectaculoasa. Pentru categoria media am detectat doar 12 festivaluri cu aceasta specializare, dar Isabelle va face lobby pe langa celelalte instante de reputatie pe care le luam pana acum in calcul pentru spot sau print, pentru introducerea media in competitie.

    Isabelle Musnik: Nu e simplu sa schimbi regulamentul unui concurs, sa pledezi pentru introducerea unei noi sectiuni. Imaginati-va cum e sa faci lucrul acesta intr-un timp-record si pentru peste 20 de competitii. In acelasi timp e si-o misiune extraordinara. In fond, asta inseamna sa schimbi filozofia industriei de comunicare, sa schimbi perceptia asupra media - altadata un domeniu arid, astazi si pe viitor, atat de ofertant.

    Donald Gunn: In fond, un brand se creste cu idee, spirit si media.

    EA

    Isabelle Musnik

  • Studii de management si marketing: Franta, UK
  • Cofondator (1986) si editor al revistei CB News
  • A contribuit la realizarea emisiunii Culture Pub
  • In 2003 lanseaza, Influencia, un e-magazin despre comunicare
  • Editorialist si corespondent al mai multor publicatii europene

    EL

    Donald Gunn

  • In 1962 isi termina studiile la Universitatea Cambridge
  • Lucreaza sase ani ca si Account Executive inainte de a deveni copywriter
  • Paraseste Leo Burnett pentru proiecte personale
  • In 1998 si 1999 este presedinte al Festivalului de la Cannes
  • In 1999 lanseaza Gunn Report
  • ×