x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Imaginea publicitară în şcoală

Imaginea publicitară în şcoală

de Eliza Dumitrescu    |    02 Oct 2009   •   00:00

Publicitatea, în special sub forma afişelor, a devenit mijloc didactic în şcolile din Vest cu multă vreme în urmă. Se aleg cele mai reuşite execuţii publicitare şi elev şi profesor pornesc în decodarea sensului sau a sensurilor, ajungând de obicei la concluzii captivante din punct de vedere estetic şi al ideii.



Trezesc atenţia elevilor afişele care au o notă de umor, cele care dau satisfacţia unui adevărat exerciţiu de perspicacitate, refacerea drumului spre găsirea unei soluţii ingenioase care să convigă potenţialul cumpărător să testeze produsul sau care doar îi trezeşte simpatia.

Un proiect european interesat de acest demers este "Lire - une recherche active de sens" ("A citi - o căutare activă a sensului"). Ţările tradiţional implicate sunt Belgia, Polonia, Portugalia şi Turcia, iar iniţiativa proiectului aparţine Institutului pentru un învăţământ eficace (INFOREF), din Belgia. În ceea ce priveşte România, iniţiativa a fost preluată de un grup de profesori de la Facultatea de limbi străine ­ Catedra de franceză. Este vorba despre prof. univ. dr. A. Cosăceanu, conf. dr. S. Berbinschi, conf. dr. I. Mihăilă, coordonatorul proiectului fiind conf. dr. Dan Dobre.

Proiectul de analiză a imaginii publicitare este destinat, deocamdată, elevilor de liceu. Patru licee din ţară au fost deja implicate în realizarea primei etape: Liceul "Nichita Stănescu" din Ploieşti (coordonator prof. Radu Maria), Colegiul Naţional "Ion Creangă" din Bucureşti (prof. Beatrice Moraru), Liceul "Dante Aligheri" din Bucureşti şi Liceul "George Călinescu" din Constanţa. Despre rezulatele acestui nou tip de activitate şcolară, prof. Dan Dobre ne-a declarat: "Efectele practice, interesul declanşat la nivelul publicului-ţintă în cursul diferitelor activităţi desfăşurate în şcoli şi univeristate, experimentările, evaluările efectuate de specialişti români şi străini, din Ploieşti şi Liege, cu ocazia reuniunilor de lucru, sunt fapte care confirmă contribuţia eficientă şi de înaltă calitate a echipei de la Bucureşti la realizarea modulelor de formare iniţială şi continuă pe care proiectul european şi le propune. Producţii vor fi postate pe site-ul proiectului, spre sfârşitul anului, în jurul datei de 1 decembrie, când proiectul început acum doi ani va lua sfârşit".

×
Subiecte în articol: sufletul comertului