x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun In fine! Tabloidele işi asumă vina in moartea Dianei

In fine! Tabloidele işi asumă vina in moartea Dianei

de Marina Constantinoiu    |    23 Aug 2007   •   00:00
In fine! Tabloidele işi asumă vina in moartea Dianei

Editorii a trei mari tabloide britanice, The Sun, Daily Mirror şi News of the World, au admis pentru prima dată că poartă o parte din vină pentru producerea accidentului in care şi-a găsit sfărşitul prinţesa Diana, la Paris, pe 31 august 1997, informează telegraph.co.uk, citat de Mediafax.

Editorii a trei mari tabloide britanice, The Sun, Daily Mirror şi News of the World, au admis pentru prima dată că poartă o parte din vină pentru producerea accidentului in care şi-a găsit sfărşitul prinţesa Diana, la Paris, pe 31 august 1997, informează telegraph.co.uk, citat de Mediafax.

Editorii tabloidelor cu cele mai mari vănzări la momentul tragicului accident au recunoscut că au contribuit la crearea unei atmosfere care a făcut ca paparazzi care o urmăreau pe Diana in noaptea in care aceasta a murit să nu mai aibă limite.

CERCUL VICIOS AL CULPEI. Phil Hall, care a fost editor al News of the World, vorbeşte despre un cerc al culpei in care au fost implicaţi cititorii, care cereau multe fotografii, fotografii care au urmărit-o pe prinţesă şi ziarele care publicau fotografiile.

"O poveste tare cu Diana putea aduce vănzări de 150.000 de exemplare. Deci suntem cu toţii responsabili", a spus Hall in cadrul unui interviu pentru un documentar despre Diana, difuzat de postul de televiziune ITV1. "Am simţit o imensă responsabilitate pentru ceea ce s-a intămplat şi cred că toată lumea din presă s-a simţit la fel", a mai spus acesta. "Dacă paparazzi nu o urmăreau, maşina nu ar fi prins viteză şi, poate, accidentul nu s-ar fi produs", a mai spus Hall.

COOPERANTA. Editorul a adăugat că Diana le dădea adesea ponturi pentru fotografii şi că i-a invitat pe cei din conducerea ziarului la un prănz la palatul Kensington. "Intotdeauna incerca să fie cu un pas inaintea presei", a spus acesta.

După moartea prinţesei, tabloidele au indicat că nu vor publica fotografiile făcute de paparazzi in noaptea accidentului.

Sunday Mirror a fost publicaţia care a cumpărat fotografiile realizate de paparazzi, publicate cu trei săptămăni inainte de moartea prinţesei, primele care au indicat seriozitatea legăturii ei cu Dodi al-Fayed şi care au incurajat vănătoarea de la Paris.

REGRETE. Stuart Higgins, care a fost editor al publicaţiei The Sun, a declarat: "Moartea prinţesei Diana a fost cea mai tragică poveste din cariera mea de editor. Mi-am pus adesea intrebări asupra rolului meu, a rolului ziarului şi a rolului presei in general in moartea ei şi in evenimentele care au condus la aceasta". "Tabloidele au creat vălvă şi poftă pentru Diana. Totuşi, cred că a fost vorba doar de un accident groaznic, provocat de un şofer beat şi, posibil, de lipsa unei implicări din partea poliţiei şi de absenţa unei echipe de securitate de care (Diana n.r.), anterior, a avut parte", a spus Higgins.

EXCESE. Piers Morgan, editorul din acea epocă al Daily Mirror, a recunoscut că editorii nu au făcut suficiente lucruri pentru a aplana excesul de fotografi liber profesionişti. "In primele zile de după accident, toată lumea care lucra in presa naţională avea sentimentul că paparazzi au exagerat in relaţia cu Diana. A fost cea mai mare celebritate cu care am avut de-a face şi totul a scăpat de sub control", a spus Morgan. Intrebat dacă metodele jurnalistice s-au schimbat, editorul a declarat: "Nimeni nu va mai atrage atenţia aşa cum a făcut-o ea. Nu cred că altcineva va mai fascina atăt de mult publicul". Morgan a declarat că moartea prinţesei a fost un "accident oribil", dar a adăugat: "Noi, cei din presă, suntem vinovaţi pentru că le-am permis paparazzi-lor să ajungă ridicol de mult deasupra noastră".

×
Subiecte în articol: magazin diana moartea