x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Internetics - www.jurnalul.ro, castigator la categoria Media

0
Autor: Eliza Dumitrescu 21 Oct 2006 - 00:00
Internetics - www.jurnalul.ro, castigator la  categoria Media


Daniel Schutzsmith este un tip cool. Are tepi, cercel in ureche si este la baza web designer. Experienta sa in designul de web si agentiile de creativitate online este de peste 6 ani. Dupa ce a lucrat pentru diverse agentii, The Chopping Block l-a angajat ca Business Manager.

De curand este profesor la Scoala de Arte Vizuale din New York, unde preda Introduction to Flash, Creative Studio Tours si Tehnici de management ale unei agentii de creativitate online. La Internetics 2006 a facut parte din juriul de la competitia Web Graphics, care premiaza concepte creative, executii si aplicatii in spatiul online.

Seminarul pe care l-a sustinut la Internetics, "Strategii utile in managementul agentiei tale de creatie", a dezvaluit un manager pentru care cuvintele-cheie proprii unui astfel de business au fost organizarea aproape nemteasca, strategia, o relatie stransa si cat mai umana cu propriii clienti, eficientizarea la maximum a oricarei resurse.

Jurnalul National: Cum ati ajuns sa lucrati ca web designer?
Daniel Schutzsmith: Totul a inceput in 1994, cand mama a cumparat un calculator. Ca oricine atunci, am inceput sa-l folosesc pentru jocuri, pentru internet. Apoi am inceput sa in- vat sa construiesc site-uri, sa lucrez in flash si nu m-am mai oprit.

Ce poate face un blog pentru un brand?
Se stabileste intre brand si consumator o comunicare mai personala. Blogul poate face parte intr-o mult mai mare masura din viata oricarui utilizator. Astfel, si brandul isi face loc aici.

Ce anume intr-un site poate avea cel mai mare impact asupra internautilor?
Si imaginea, si elementele video, si animatia pot avea un impact semnificativ asupra vizitatorilor unui site daca sunt integrate intr-o strategie si o conceptie unitara si viabila. Nu este suficient sa folosesti o superanimatie sofisticata sau tipatoare, daca ideea de ansamblu nu se simte si nu seduce.

Ce anume va inspira?
Ceea ce vad in jurul meu si iese din tipare, oricare ar fi acele lucruri. De exemplu, aici am fost condus prin locuri elegante, dar am facut si multe fotografii cu aspectele marginale; am fotografiat graffiti, care sunt totusi o forma de expresie, dar si casele si elementele de decoratiune specific romanesti pe care le-am vazut, de exemplu, la Muzeul Satului.

Ati afirmat ca "Good design is good business", referire facand la titlul albumului tiparit cu sprijinul AIGA, organizatie a designerilor de web din SUA, care reglementeaza si reprezinta comunita- tea designerilor americani. Cum convingeti un client ca este important sa aleaga un design de calitate?
Relatia cu clientul trebuie sa fie foarte personala. Clientii sunt oameni ca si noi, pot oricand sa invete lucruri noi. Daca este cazul, de ce sa nu-ti duci clientul la o galerie de arta. Pe langa asta, trebuie sa gasesti timpul de a le prezenta studii de caz. Este foarte important sa vada cifrele. Este cel mai bun argument. Statisticile de site-uri de pe Google Analytics sunt un instrument deloc neglijabil. Dar totul vine pe fondul unei bune relatii cu clientul, pe fondul unei bune comunicari.

Ce inseamna un web designer bun?
Ar trebui, in opinia mea, sa intruneasca doua calitati. Una dintre ele este viteza, care vine dintr-o buna organizare a prioritatilor. Este nevoie sa stii tot timpul ce vei face mai departe la sfarsitul fiecarei zile. Sa iti spui asta am facut azi, am acoperit tot de pe lista mea, iar maine voi incepe cu asta. Celalalt aspect tine de creativitate. Rezultatul muncii lui nu trebuie sa fie doar un "ad", o adaugare la ceea ce deja exista pe piata. Site-ul sau blog-ul lui trebuie sa seduca vizitatorul, sa schimbe ceva in el, sa-l marcheze. Interactivitatea si insolitul sunt de multe ori cai sigure spre a ajunge la acest rezultat. Iar in privinta "The Chopping Block", umorul a functionat intotdeauna bine.

Studentii dumneavoastra de la Scoala de Arte Vizuale sunt interesati de creatia de web cu aplicatie in advertising?
Unii dintre ei vin de la agentii de publicitate. Vor pur si simplu mai multa autonomie de exprimare. In agentiile din SUA, in ultimii 10 ani, se face apel in mod curent la canalul online de comunicare. Atunci, interesul lor pentru web design este explicabil. Extrem de rapid se trece de la experimental la a face bani din asa ceva. Calitatea multora dintre lucrarile inscrise anul acesta la Internetics m-a surprins placut. In curand, sunt sigur ca veti putea concura cu oricine de pe pietele mai mature.

INTERNETICS, LA ACELASI CALIBRU
"Nivelul lucrarilor nu a fost mult diferit fata de anii trecuti. Au existat extrem de multe lucrari mediocre, cateva lucrari slabe si cateva lucrari extrem de bune, ceea ce e oarecum normal. Totusi, inscrierea unor site-uri foarte slabe, prezente acolo parca din greseala, mi s-a parut ca un fel de palma data altor concurenti. De asemenea, e neplacut ca a existat la fiecare competitie cel putin un caz de site copiat. Acestea au fost evidente, retrase ulterior. As fi vrut sa vad o participare mai mare. Cred ca exista in Romania, in prezent, o comunitate mult mai mare de oameni care fac web design sau sunt interesati de web design decat a lasat sa se inteleaga festivalul. Mi-a placut site-ul de la Seat (n.r. - www.seatleon.ro, realizat de 2Fresh) si cel realizat de Gavrila & Asociatii pentru Francofonie. Am remarcat si un joculet interesant realizat de British Council, desi nu a fost inscris in concurs", ne-a declarat Stefan Liute, Strategy Director la Agentia Grapefruit, unul dintre membrii juriului la competitia Internetics Web Promo.

WWW.JURNALUL.RO, PREMIANT
Jurizarea s-a realizat online in doua etape. In prima faza, toate lucrarile au fost notate conform criteriilor de jurizare, criterii proprii pentru fiecare dintre cele trei competitii: Web Promo, Web Space si Web Graphic. In urma acestei prime faze de jurizare a rezultat un short-list pe fiecare sectiune de maximum cinci lucrari. A urmat cea de-a doua faza de jurizare cand membrii juriului au ales nominalizatii si castigatorii din shortlist. Premiul pentru Web Agentia Anului se acorda agentiei care a inscris cele mai bune lucrari in concurs. Acest premiu se acorda agentiei pe baza punctelor obtinute de lucrarile inscrise in competitie. La Web Promo, agentia anului este Webstyler, cu 330 de puncte. Pe locul doi s-a situat Ninespices, cu 250 de puncte. Competitia a numarat 200 de inscrieri. Site-ul www.jurnalul.ro, realizat de agentia Avantaj Net, a fost desemnat castigator la categoria "Publicatii si Media". La competitia Web Space au fost multe categorii fara castigator. Printre premianti, site-urile: www.mami.ro, realizat de Sanoma Hearst Romania, care a obtinut un Platinum Icon, www.protv.ro, realizat de TreeWorks, premiat tot cu un Platinum Icon, si un premiu pentru blog personal: www.mihaidragan.ro, pentru clientul Inhouse. La Internetics Web Graphics, competitie destinata conceptelor creative cu aplicabilitate in spatiul online, marele premiu, Platinum Icon, a revenit www.romautentic.ro, realizat de MRP Partners pentru Kandia Excelent. Acest site a mai primit si un Golden Icon la categoria Visual Design. La aceeasi categorie, un Silver Icon a mers la X3 Studios pentru site-ul www.biowind.ro, iar Bronze Icon a mers la Nicolae Adrian Dulgheru, pentru site-ul www.jieanu.com.
Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   realizat

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

Un nou record mondial: 126 de ore de dans

Un nou record mondial: 126 de ore de dans
O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...

Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”

Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”
Amazon a fost ținta criticilor în această perioadă apropiată de sărbători, clienții afirmând că gigantul „ruinează” ziua cea mare a copiilor, notează Daily Mail. Gigantul a...

O cafenea din Melbourne, asaltată de recenzii negative, după ce numele său a apărut într-un examen

O cafenea din Melbourne, asaltată de recenzii negative, după ce numele său a apărut într-un examen
Proprietara unei cafenele din Melbourne ia în calcul acţionarea în justiţie a instituţiei care gestionează sistemul de educaţie australian, după ce un local fictiv cu un nume asemănător a fost menţionat...

Un bărbat a descoperit că este înșelat cu ajutorul Google Maps Street View

Un bărbat a descoperit că este înșelat cu ajutorul Google Maps Street View
Un bărbat a descoperit că soția sa este infidelă, după ce a intrat pe Google Maps Street View și a descoperit o fotografie cu aceasta și amantul ei.  Google Maps Street View a surprins o imagine cu un...

Infidelitate descoperită prin intermediul Uber

Infidelitate descoperită prin intermediul Uber
O femeie căsătorită din Colombia şi amantul ei au fost prinşi după ce au chemat un Uber pentru a merge la un motel, însă şoferul era chiar soţul femeii, scrie Newsweek. Identificată doar sub numele de...
Serviciul de email marketing furnizat de