x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Luptă pentru câştigarea contului de branding România

Luptă pentru câştigarea contului de branding România

de Eliza Dumitrescu    |    17 Iul 2009   •   00:00

Landor Associates a contestat la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor rezultatul selecţiei pentru brandul turistic al României, acuzând nerespectarea criteriilor de eligibilitate impuse de autoritatea contractantă, a declarat pentru Mediafax un reprezentant al companiei.



Dochiţa Zenoveiov, Managing Partner Seed Consultants, compania care reprezintă în România Landor Associates GmbH, a afirmat că se aşteaptă ca reprezentanţii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor să dea un verdict favorabil solicitării. "Autoritatea contractantă nu a respectat criteriile din contractul de atribuire. Noi sperăm într-o reevaluare a documentelor depuse şi a rezultatelor selecţiei. Suntem o agenţie cu reputaţie mondială, una dintre primele trei companii de branding la nivel mondial, şi am contestat decizia de descalificare luată de autoritatea contractantă nu pentru că ne-am fi uitat neapărat la finalişti, ci la cât de corect s-a făcut evaluarea", a spus Zenoveiov, care s-a declarat optimistă în legătură cu rezultatul contestaţiei şi speră în anunţarea lui în termenii prevăzuţi de lege.

Contestaţia a avut ca obiect rezultatul selecţiei pentru brandul turistic al României, decizie prin care asocierea Landor Associates ­ Millward Brown a fost descalificată, şi este disponibilă online pe site-ul: http://www.e-licitatii.ro.

Documentul elaborat de Landor Associates împotriva "deciziei la rezultatul selecţiei", comunicată de autoritatea contractantă Ministerul Turismului la 25 iunie, solicită anularea actului contestat, reanalizarea documentelor de participare depusă de ofertanţi şi emiterea unui act de autoritatea contractantă cu aceste rezultate.

Motivele contestaţiei sunt nerespectarea criteriilor de calificare prevăzute în caietul de sarcini, unul dintre acestea fiind conţinut în specificarea: "Căutăm să creăm un parteneriat cu o companie specializată de consultanţă de brand ­ şi nu o agenţie de comunicare full service".

Astfel, semnatarul contestaţiei susţine că, deşi în Anexa la Caietul de Sarcini, la pct. 1. "Cadrul juridic" se menţionează că "vom descalifica fiecare companie care nu este o firmă specializată de consultanţă de brand", atât THR, Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA, cât şi TBWA Bucureşti SRL au fost printre finaliştii calificaţi pentru continuarea procedurii de achiziţie, deşi aceste companii nu sunt companii specializate de consultanţă de brand şi ar fi trebuit ca prin respectarea caietului de sarcini să fie descalificate.

Landor Associates contestă, de asemenea, admiterea unui ofertant care a depus două oferte, referindu-se la prezenţa SC GFK România şi GFK NOP, parte din aceeaşi structură, care au depus oferte diferite, în asociere cu TBWA Bucureşti SRL şi, respectiv, cu Saatchi & Saatchi Design.

Potrivit contestaţiei, un alt motiv de anulare a deciziei privind rezultatul selecţiei ar fi admiterea unui ofertant aflat în conflict de interese, respectiv agenţia TBWA. Aceasta este reprezentată printre finalişti prin asocierea TBWA Bucureşti SRL ­ SC GFK România SRL şi este implicată într-o altă campanie de branding similară, "Malaysia: Truly Asia", în condiţiile în care în clarificările comunicate de autoritatea contractantă se arăta că "prin conflict de interese se înţelege implicarea ofertantului sau a unuia dintre membrii echipei în construcţia brandului turistic al altei destinaţii turistice pe perioada derulării contractului".

Un alt argument de contestare a rezultatelor licitaţiei pentru brandul turistic este aplicarea de criterii discriminative pozitive, respectiv vârsta şi vechimea unor membri ai echipelor agenţiilor participante. De asemenea, Landor reclamă modul defectuos în care autoritatea contractantă a respectat specificaţiile procedurale de transmitere a documentelor prin mijloace electronice, folosind o adresă privată de Yahoo.

Asocierile SC TBWA Bucureşti SRL ­ SC GFK Romania SRL, asocierea Saffron Brand Consultants SA ­ Brandient Consult SRL ­ Acacia Avenue Limited şi asocierea THR ­ Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA ­ Taylor Nelson Sofres SA sunt finaliştii desemnaţi de Ministerul Turismului din 13 ofertanţi înscrişi iniţial în competiţia pentru brandingul de ţară.

Landor Associates are o expertiză extensivă în strategie de brand şi design, fiind fondată în 1941 de Walter Landor, pionier al industriei de branding. Compania oferă servicii de branding, precum poziţionare de brand, arhitectură de brand, cercetare de brand, brand evaluation, brand engagement, identitate vizuală, design de ambalaj şi naming. Cu peste 24 de birouri în 16 ţări, Landor are în portofoliu clienţi precum Airlines, British Petroleum, Citi, Danone, Delta, FedEx, France Telecom, Frito-Lay, HSBC, Kraft Foods International, LG Group, Marriott Hotels & Resorts, Microsoft, Procter & Gamble, PepsiCo, Telefonica şi alţii.

×
Subiecte în articol: sufletul comertului brand