x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun NIŞĂ DE MARKETING/Câştiguri substanţiale în sezonul de iarnă

NIŞĂ DE MARKETING/Câştiguri substanţiale în sezonul de iarnă

de Eliza Dumitrescu    |    22 Noi 2008   •   00:00

Agenţiile care organizează evenimente de sărbători pentru firme reuşesc să obţină în ultimul semestru al anului câştiguri spectaculos de mari. La fel cele care realizează concepte de felicitări sau cadouri specifice sărbătorilor de iarnă, cele care implementează concepte de PR adecvate acestei perioade sau care au toate aceste servicii în portofoliul lor.



Teambuilding cu temă medievală, ce s-a finalizat cu filmarea unui scurtmetraj în care angajaţii au fost actori

Valentin Văcăruş, Managing Director al Agenţiei Godmother, ne-a declarat în acest sens: "În fiecare an, ultimul trimestru înseamnă uneori 40% din cifra de afaceri pe anul respectiv. Principalele motive pentru această creştere sunt apariţia târgurilor de profil, care permit expunerea obiectelor şi a conceptelor, facilitează contactele sau, pur şi simplu, faptul că acum trebuie cheltuite bugetele.
O explicaţie ar mai fi şi aceea că la final de an fiecare companie îşi premiază angajaţii şi clienţii printr-un eveniment intern sau un cadou personalizat". Agenţia pe care o conduce Văcăruş îşi orientează strategia, în acest moment, tocmai pe acest tip de proiecte: "În ceea ce priveşte Godmother, în perioada aceasta creşte foarte mult zona de evenimente: târguri şi expoziţii, dar şi evenimente de final de an. Estimez că în ultimul semestru vom face 40% din cifra de afaceri pe tot anul 2008", adaugă Văcăruş.

ATENŢIE PENTRU DETALII
Aşa cum "haina îl face pe om", şi opţiunea pentru un cadou sau altul spune ceva despre el. O imagine "corporate" presupune o grijă deosebită pentru cele mai mici detalii. Companiile cu o tradiţie în marcarea momentelor de sărbătoare sunt selective şi au aşteptări mai mari de la agenţiile sau firmele care furnizează acest tip de servicii.
"Materialele de comunicare inovative sunt în general acceptate de clienţii cu o bună educaţie în marketing", apreciază Ana Negoiţă, Creative Director la Godmother. Ce înseamnă însă această inovaţie şi care este moda acestui an, în materie de obiecte specifice? "Dacă ne referim punctual la perioada de iarnă, acestea se transpun în obiecte şi materiale «de sezon», dar care au un caracter aparte. Se preferă modalităţi şi soluţii de producţie inovative, suporturi ieşite din tipare. În general, trendul este către obiecte sau materiale ce au capacitatea de a fi interactive, de a trezi interesul publicului la nivel ludic", adaugă Ana Negoiţă.

INOVATIV ŞI LUDIC
Pentru mai multă eficienţă şi pentru că investiţia merită, Godmother are o echipă specializată acestui tip de proiecte: "Am dezvoltat un departament dedicat ce se axează pe conceperea de evenimente, prin care încercăm şi chiar am reuşit să propunem şi să implementăm evenimente neconvenţionale, cum ar fi teambuilding-uri inovative, evenimente de lansare sau evenimente corporate ce au implicat eforturi susţinute de implementare şi producţie", ne-a declarat Ana Negoiţă. Potrivit domniei sale, ceea ce urmăresc membrii echipei să realizeze sunt soluţii care să surprindă atât în ceea ce priveşte ideea de la care s-a plecat, cât şi mesajul sau modul în care acesta este tradus publicului direct, inclusiv prin elemente de producţie ce implică materiale de ultimă generaţie: flyere cu cerneală invizibilă, hârtie ce are inserţii de materiale auxiliare – seminţe, arome, dar şi folii magnetice cu diferite proprietăţi.

×
Subiecte în articol: sufletul comertului