x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Nod in papura - Dar cu spotul ce-ati avut?

Nod in papura - Dar cu spotul ce-ati avut?

25 Aug 2004   •   00:00

Inspectia Muncii a anuntat recent ca se va autosesiza pentru spoturile publicitare care influenteaza securitatea muncii.

TANIA COHN

Exemplele? Spotul Pepsi, in care personajele, aflate la inaltime, pe schele, isi arunca unul altuia, riscant, sticla de suc. Spoturile la coniacul Unirea. In opinia Marianei Basuc, director general al instantei autosesizatoare, 87% dintre accidentele de munca se produc din cauza consumului de alcool in timpul serviciului. Spotul la Unirea, din perspectiva inspectoratului, incurajeaza atitudinile neconforme cu normele muncii.

Exista studii care sa demonstreze ca cei aflati sub influenta spotului au marit numarul accidentatilor avand drept cauza consumul alcoolului la locul de munca? "Nu exista, a raspuns oficialul. Masura sesizarii a fost de natura preventiva."

FALSE PROBLEME. In interviul acordat, inspectorul nu contesta calitatea artistica, ci lipsa de atitudine civica, precum si asocierea alcoolului cu munca. Din perspectiva noastra, o agentie de publicitate care alege sa mizeze pe ironizarea unor proaste obiceiuri in raport cu munca, nu poate fi trasa la raspundere pentru ca-l arata cu degetul pe puturosul national. Spotul Unirea sau Pepsi, ca de altfel toate spoturile, filmele si cartile au un insemnat procent de conventional. Pare greu de crezut ca un muncitor de pe santier va incepe sa faca acrobatii ucigase de indata ce vede reclama la Pepsi sau ca o persoana care nu bea la serviciu, la vederea spotului Unirea va deveni un alcoolic. Problema, daca poate fi vorba de o problema, e de natura nationala: succesul dobandit rapid prin matrapazlacuri, salariul mic si lipsa de motivare a angajatului, coruptia generalizata, prezenta muncii eficiente drept criteriu tertiar la angajare in detrimentul favoritismului, pilei, nepotismului - acestea sunt cauzele care duc la dezinteresul obraznic, generalizat, fata de munca. Nu creativul care decupeaza evidenta in 30 de secunde si-o asociaza unei marci. Lucrurile se vor schimba cand nu vom mai avea atitudini pudibonde in fata spoturilor publicitare, incercand sa insanatosim revoltatoarea realitate.

×
Subiecte în articol: sufletul comertului