x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

NONVALORI DE VALOARE - Guristele şi sponsorii lor

0
Autor: Dana Cobuz 08 Oct 2008 - 00:00
NONVALORI DE VALOARE - Guristele şi sponsorii lor


În România, nu tonul face muzica. Hiturile şi premiile se fac adesea pe banii amantului. Sunt multe lucruri putrede în mu­zica românească – de la cum se creează o vedetă până la cum se acordă discuri de aur şi de platină sau diverse premii ale showbizului. Astăzinu ne vom opri însă decât asupra unui aspect – cine face muzica de la noi: tonul sau banii? Şi dacă răspunsul este inclus în partea a doua a interogaţiei, să continuăm cu o întrebare suplimentară, de zece puncte: banii cui?



În România, nu tonul face muzica. Hiturile şi premiile se fac adesea pe banii amantului. Sunt multe lucruri putrede în mu­zica românească – de la cum se creează o vedetă până la cum se acordă discuri de aur şi de platină sau diverse premii ale showbizului. Astăzinu ne vom opri însă decât asupra unui aspect – cine face muzica de la noi: tonul sau banii? Şi dacă răspunsul este inclus în partea a doua a interogaţiei, să continuăm cu o întrebare suplimentară, de zece puncte: banii cui?

Hoţeşte
Cum a devenit Anna Lesko din simplă pictoriţă naivă în vila iubitului său Irinel Columbeanu o cântăreaţă de succes? Reţeta a fost relativ simplă, ţinând cont de faptul că Irinel nu a făcut economii la bugetul de promovare a tinerei speranţe: câteva cântişeli achiziţionate de la compozitori în vogă, un locşor cald în play-list-urile posturilor de radio comerciale, difuzări până la disperare pe posturile tv de specialitate, o prezenţă la Festivalul de la Mamaia, plus o strategie de marketing ce pute de la distanţă că a fost gândită pentru a "oficializa" valoarea unei nonvalori, în fapt.

Conform planului impus de Uniunea Producătorilor de Fonograme din România, Discul de Aur se acordă atunci când numărul de unităţi vândute depăşeşte 35.000. Ce a făcut Anna (sau, mai bine zis, creierul din spatele ei) ca să obţină un Disc de Aur? În toamna lui 2003, a lansat cu mult tam-tam albumul "Inseparabili" (la Casa de discuri Nova Music) în cadrul unei campanii cu "cârlig": cei care cumpărau albumul puteau participa la un concurs cu premii de sute de milioane de lei.

Pe coperta fiecărei unităţi exista un cod care, trimis prin SMS, te înscria într-un concurs cu tragere la sorţi. Inutil să zăbovim acum asupra aspectului că premiile valorau o sumă mult mai mare decât ce i s-ar fi întors Annei în cont efectiv din vânzări. Problema este una morală: Discul de Aur nu a fost obţinut de Lesko prin vânzări corecte, ci prin strategii "uşoare" de marketing. Aşa a intrat rusoaica pe uşa din dos în galeria artiştilor premianţi.  

Influenţă

Tot pe baza banilor iubitului s-a ridicat şi Cristiana Răduţă. Costel Bobic s-a folo­sit de potenţa lui financiară pentru a o trimite pe Cristiana în câmpul muzicii alături de 3rei Sud Est şi de Animal X, în cadrul unui turneu cu acoperire naţională. Vreo două videoclipuri scumpe au completat CV-ul lui Răduţă. Fericirea ei nu putea fi însă completă fără recunoaşterea venită din partea specialiştilor, astfel că Revista Uniunii Compozitorilor i-a decernat premiul pentru activitatea ei muzicală din 2003 şi i-a şi pus poza pe coperta unui număr.

Uau! De Cristina Darha, alias Uni-k, n-aţi mai auzit nimic din vremea în careTV K-lumea era un post tv muzical de notorietate. Să ştiţi că nu e o întâmplare faptul că notorietatea lui Uni-k a fost direct proporţională cu influenţa iubitului (şi mai apoi a soţului) ei, Stelian Na­nian, directorul muzical al respectivei televi­ziuni. Departe de Uni-k nu este nici Anne’s (Ana Constantin), o cântăreaţă care trăieşte doar prin puterea faptului că o târăşte pe scene iubitul ei, Daniel Anghel, un impresar de şuşe manelistice.

Lili Sandu a şocat presa mondenă când a declarat că videoclipul piesei "Jump", în valoare de 70.000 de euro, a fost sponsorizat de casa ei de discuri. Mai târziu s-a dovedit că respectivul clip n-a costat decât vreo 30.000 de euro, din care jumătate au fost oferiţi de Mark Chouraqui, un elveţian căruia Lili îi însenina nopţile când nevastă-sa nu era acasă. În aceste condiţii, să ne mai mire că Gina Pistol caută un sponsor pentru a se lansa în muzică?!

MONOPOL - Instituţia Marius Moga deţine controlul absolut

Trecând peste toate controversele în care s-a vârât sau în care a fost vârât, peste toate acuzaţiile de plagiat, unele periculoase, altele de-a dreptul hilare, CV-ul lui Marius Moga este impresio­nant.

În doar şapte ani, Moga (foto) reuşeşte să dea "biletul" câştigător trupei Akcent, să o arun­ce în topuri pe Anda Adam, s-o lanseze pe Corina şi să dea un zvâc carieristic trupei HI-Q. Să-i facă vânt în consacrare trupei Simplu, să-l proptească în play-listuri pe Smiley şi să propulseze pro­iectul Morandi. Să o scoată de la naftalina scorţoşilor pe Seling, să o reinventeze pe Cream şi să-şi facă damblalele de producător cu T.N.T. şi Wassabi. Şi dacă vi se pare puţin, adăugaţi pe listă coloanele sonore ale câtorva seriale de televiziune, câteva colaborări internaţionale şi în jur de 400 de piese, din care cu vreo trei duzini monopolizând, în timp, topurile.

Obraznic
Pentru că are motiv. Ştie ce poate, ştie cine este şi are clar cunoştinţă de cum este văzut prin ochii făcătorilor de showbiz. În plus, i s-a dat nas chiar de către cei care l-au descoperit. Nu rămâne niciodată "nevorbit" şi are replică la tot. Mai puţin la noţiuni de teorie, contrapunct şi armonie muzicală. Dar nici nu-l întreabă nimeni!

Rapid
Pentru că poate. Pentru că nu are scrupule, pentru că nu bibileşte o piesă la nesfârşit, căutând răsturnarea perfectă a acordului care sună cel mai bine şi pentru că îşi permite. Există un zvon potrivit căruia discul pentru Cream a fost gata în 48 de ore. În replică, Mihai Alexandru lucrează la o piesă şi şase luni! În antecamera studioului lui Moga sunt câteva zeci de nume, consacrate sau neica-nimeni, care aşteaptă cu saru’mâna un hit.

Scump
Pentru că, dacă tot aştepţi cu lunile să-ţi aloce timp, atunci nu te scumpeşti la tărâţe. Cu atât mai mult cu cât, dacă piesa se duce pe radio, în scurt timp există şansa să ai tot ce ţi-ai dorit: difuzări, cântări, remunerări. Popularitate, fani, paparazzi. Adică tot ce-şi poate dori un tânăr care confundă muzica şi cântul cu orice altceva.

Isteţ
Pentru că nu ratează nici un moment de a-şi face cunoscut chipul. Petreceri mondene, emisiuni de televiziune sau videoclipuri, unde nu simte nevoia să-şi motiveze prezenţa, de cele mai multe ori absolut nemotivată, Moga ştie că un capital de imagine face cât două hituri. Căci ochii care nu se văd nu se recunosc.

Precaut
Pentru că s-a fript de la primul "bună ziua" dat capitalei. Showbizul i-a făcut "botezul" de cum a venit în Bucureşti, printr-o ţeapă de câteva milioane bune de lei vechi. Şi a învăţat astfel că expresia "banii înainte" nu provine de pe centura Bucureştiului, ci din studiourile de înregistrare.

Matur
Pentru că, deşi a învăţa din propriile greşeli e un sport desuet, Moga este, în felul lui, un perfecţionist. Din 2003 şi până în prezent, a avut grijă să afle că o octavă perfectă nu e formată din alte câteva octave mai mici. (Dana Dorian)
Citeşte mai multe despre:   moravuri

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

Un nou record mondial: 126 de ore de dans

Un nou record mondial: 126 de ore de dans
O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...

Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”

Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”
Amazon a fost ținta criticilor în această perioadă apropiată de sărbători, clienții afirmând că gigantul „ruinează” ziua cea mare a copiilor, notează Daily Mail. Gigantul a...

O cafenea din Melbourne, asaltată de recenzii negative, după ce numele său a apărut într-un examen

O cafenea din Melbourne, asaltată de recenzii negative, după ce numele său a apărut într-un examen
Proprietara unei cafenele din Melbourne ia în calcul acţionarea în justiţie a instituţiei care gestionează sistemul de educaţie australian, după ce un local fictiv cu un nume asemănător a fost menţionat...

Un bărbat a descoperit că este înșelat cu ajutorul Google Maps Street View

Un bărbat a descoperit că este înșelat cu ajutorul Google Maps Street View
Un bărbat a descoperit că soția sa este infidelă, după ce a intrat pe Google Maps Street View și a descoperit o fotografie cu aceasta și amantul ei.  Google Maps Street View a surprins o imagine cu un...

Infidelitate descoperită prin intermediul Uber

Infidelitate descoperită prin intermediul Uber
O femeie căsătorită din Colombia şi amantul ei au fost prinşi după ce au chemat un Uber pentru a merge la un motel, însă şoferul era chiar soţul femeii, scrie Newsweek. Identificată doar sub numele de...

iPhone pe post de piatră de mormânt

iPhone pe post de piatră de mormânt
O femeie, în vârstă de 25 de ani, are pe post de piatră funerară un iPhone masiv, poziţionat deasupra mormântului, scrie Ladbible. Piatra de mormânt se află într-un cimitir din Rusia, în memoria Ritei...
Serviciul de email marketing furnizat de