x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

O marca solida, o afacere buna

0
19 Noi 2004 - 00:00

SUFLETUL COMERTULUI
EVOLUTIE - Informatia si educatia dau consistenta oricarui domeniu

Publicitatea clasica pierde tot mai mult teren. O constructie de marca solida este din ce in ce mai mult apanajul unor companii specializate. Un motiv pentru agentiile de publicitate de a lua pozitie pentru a-i fi recunoscuta contributia la cresterea si educarea unui brand.
CLAUDIA CURICI

Chris Holt. Imaginea pe care o are astazi brandul British Airways i se datoreaza
In spatele brand-urilor sunt oameni. In spatele brand-urilor puternice sunt oameni puternici. Harley Davidson, British Airways, Nike sunt printre marcile cu cea mai mare notorietate la nivel mondial. I-am putut cunoaste pe oamenii care le-au influentat destinele la seminariile Brandworks, organizate pe 17 si 18 noiembrie de Headvertising, Grapefruit si Biz. Mare la prima vedere, pretul participarii la seminarii a fost justificat de valoarea invitatilor si de discursurile acestora. Micile exceptii vin din zona locala, datorita discursurilor didactice si datului cu parerea atat de specific la noi. Calitatea manifestarii ramane insa una care face cinste organizatorilor.

ASOCIERE EFICIENTA. Este pentru prima oara in Romania cand se reunesc o agentie de publicitate, o companie specializata pe constructia de identitate de marca si o instanta de presa pentru a reprezenta cu adevarat interesele industriei de comunicare, in locul celor care s-au autointitulat reprezentanti. Mai mult, dimensiunea educationala a demersului face din acest eveniment punctul de plecare pentru un nou drum al industriei si pentru depasirea mentalitatilor majoritatii publicitarilor romani. Si-au impartasit experientele in constructia de brand (nume, identitate vizuala, promovare neconventionala) specialisti in domeniu.

MENTALITATI SI DIFICULTATI. S-a vorbit despre procese care pentru necunoscatori, si pana de curand chiar pentru multi implicati in domeniu, pareau atat de firesti, incat nu li se dadea importanta necesara. Chiar si in afara, companiile specializate in construire de identitate de marca se lovesc de mentalitatile clientilor pentru care un nume de marca poate fi gasit cu usurinta in trei zile. E usor de imaginat care este stadiul intelegerii acestor probleme la nivel local. Spre exemplu, rebranding-ul Phillip Morris a inceput acum opt ani, cand numele s-a schimbat in Altria (devaluant, dupa umila noastra parere). Nici astazi nu se cunoaste inca la nivel global noua identitate.

LUARE DE POZITIE. Constructia de marca incepe sa capete si la noi importanta pe care o are in afara si care i se si cuvine, de altfel, mai ales ca tendinta la nivel mondial este de depasire a modelului publicitar simplist (la noi inca in mare voga), in care spotul tv este expresia suprema a promovarii. Primul care a luat pozitie intru depasirea acestei situatii a fost Serban Alexandrescu, Headvertising, care reclama ca e "e absurd sa crezi ca agentiile de publicitate nu au nici o treaba cu brand-urile. Procesul de crestere si de educatie a brand-urilor intra in atributiile lor. Sa pui asta la capitolul «mentenanta» e o prostie. Am urat sincer si temeinic partea de BTL, tocmai pentru ca i se spunea asa", ea fiind separata si scoasa aproape fara drept de apel din zona de competenta a publicitarilor. "Trebuie sa ne dezvoltam abilitatile pentru a repune pe harta agentiile pe o pozitie valabila pentru clienti in procesul de branding", si-a incheiat discursul Alexandrescu, cel care a reprezentat Romania in juriul de la Golden Drum.

NUMELE MARCII
  • Cu cat numele este mai scurt, cu atat mai dificil este sa-l extinzi la nivel mondial.
  • Cu cat numele este mai asociativ, cu atat este mai distinct din punct de vedere legal.
  • Cu cat numele este mai abstract, cu atat este mai mare probabilitatea de aparitie a problemelor culturale si lingvistice.
  • Cu cat numele spune mai mult despre produs cu atat mai mica este posibilitatea de a extinde oferta sau continutul.
  • Cu cat numele spune mai mult despre oferta, cu atat mai mare este acceptarea initiala.
  • Cu cat numele este mai aproape de o anumita limba, cu atat imaginile nationale si competentele relationate cu aceasta sunt asociate cu numele brand-ului. Marion Maruh specialist Interbrand
  • Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   numele,   marca

     

    Ştiri din .ro




    Mai multe titluri din categorie

    O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

    O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
    O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

    Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

    Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
    O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

    Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

    Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
    Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

    Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

    Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
    Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

    10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

    10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
    O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

    Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

    Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
    Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

    Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

    Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
    Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

    Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

    Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
    Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

    Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

    Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
    Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

    Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

    Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
     Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

    Un nou record mondial: 126 de ore de dans

    Un nou record mondial: 126 de ore de dans
    O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...

    Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”

    Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”
    Amazon a fost ținta criticilor în această perioadă apropiată de sărbători, clienții afirmând că gigantul „ruinează” ziua cea mare a copiilor, notează Daily Mail. Gigantul a...

    O cafenea din Melbourne, asaltată de recenzii negative, după ce numele său a apărut într-un examen

    O cafenea din Melbourne, asaltată de recenzii negative, după ce numele său a apărut într-un examen
    Proprietara unei cafenele din Melbourne ia în calcul acţionarea în justiţie a instituţiei care gestionează sistemul de educaţie australian, după ce un local fictiv cu un nume asemănător a fost menţionat...

    Un bărbat a descoperit că este înșelat cu ajutorul Google Maps Street View

    Un bărbat a descoperit că este înșelat cu ajutorul Google Maps Street View
    Un bărbat a descoperit că soția sa este infidelă, după ce a intrat pe Google Maps Street View și a descoperit o fotografie cu aceasta și amantul ei.  Google Maps Street View a surprins o imagine cu un...

    Infidelitate descoperită prin intermediul Uber

    Infidelitate descoperită prin intermediul Uber
    O femeie căsătorită din Colombia şi amantul ei au fost prinşi după ce au chemat un Uber pentru a merge la un motel, însă şoferul era chiar soţul femeii, scrie Newsweek. Identificată doar sub numele de...
    Serviciul de email marketing furnizat de