x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Original - Peroni, pe platou

Original - Peroni, pe platou

de Alex Anghel    |    Alina Nasta    |    03 Feb 2007   •   00:00
Original  - Peroni, pe platou

Se stie ca italienii sunt asii modei, daca sunt si asii berii ramane de vazut. Cert este ca reusesc sa imbine, intr-un mod fericit, moda si lumea cinematografiei cu berea. Poate modul de viata al italienilor sa detroneze renumele tarilor cunoscute pentru licoarea cu hamei?

Mai multe despre Peroni si evolutia acesteia pe piata din Romania ne spune Lorand Papp, Senior Brand Manager Peroni Nastro Azzurro.

Jurnalul National: Campania La Dolce Vita pentru Peroni Nastro Azzurro a fost filmata in Roma si Cape Town de catre o agentie din Londra (Tke Bank). De ce nu ati apelat la o agentie din Romania? Veti implica in proiectele urmatoare o agentie locala?
Lorand Papp: Peroni Nastro Azzurro este o marca internationala din portofoliul SABMiller, iar tot ce tine de strategie si creatie este dezvoltat la nivel central de catre agentia din Londra. Agentia cu care lucram in Romania este Mercury si numeroase proiecte locale au fost "exportate" deja in alte tari unde Peroni Nastro Azzurro este prezent.

Ce legatura exista intre bere si film? De ce spotul comunica ideea de film?
Peroni Nastro Azzurro nu cauta sa creeze o legatura intre film si bere, ci isi propune sa aduca rafinamentul si pasiunea stilului de viata italian in lumea "nordica" a berii. Noua campanie de comunicare Peroni Nastro Azzurro este un omagiu adus uneia dintre creatiile cele mai reprezentative pentru stilul tipic italian: La Dolce Vita. Capodopera cinematografica a lui Federico Fellini este filmul care a dat nastere aventurii stilului italian la nivel mondial - curentul italian in moda, cultura si stil de viata.

Initial, cand a fost lansata pe piata, Peroni Nastro Azzurro putea fi gasita numai in barurile selecte, si aceasta era si pozitionarea ei: "Only in selected bars".
Acum se poate gasi si in hipermarketuri, cum explicati acest lucru? Consumatorul de Peroni este persoana activa, care participa la evenimente mondene si ii place sa isi petreaca cat mai mult timp in compania apropiatilor. Iar acest lucru se intampla si acasa, ocazie de consum pe care o adresam prin prezenta marcii in hipermarketuri.

Italienii sunt recunoscuti pentru moda, cultura, stil de viata, dar nu si pentru bere. Ce succes a inregistrat pana acum in Romania?
Tocmai acest lucru diferentiaza Peroni Nastru Azzurro de celelalte marci de bere: reprezinta esenta acestui stil si mod de viata. Pasiunea si maiestria italienilor pentru tot ce este legat de stil si design se regasesc in aceasta marca. Peroni Nastro Azzurro a fost creata de catre cei considerati cei mai rafinati oameni: italienii. Dupa lansarea in Romania, Peroni Nastro Azzurro s-a impus in scurt timp drept un simbol autentic al stilului italian si se bucura in continuare de admiratia pe care o declanseaza in general renumitele marci italiene.

Romania este a doua tara din lume, dupa Marea Britanie, in care a fost lansata berea Peroni Nastro Azzurro. De ce Romania si nu alta tara?
Apropierea noastra culturala, si nu numai, de Italia a facut ca Romania sa fie printre primele tari care au decis sa lanseze aceasta marca.

Care este targetul acestui tip de bere?
Peroni Nastro Azzurro este adresata consumatorului modern, sofisticat, care apreciaza in egala masura calitatea produsului, dar si imaginea acestuia.

Cum diferentiaza o femeie un stil de bere fata de altul?
Femeile se comporta ca orice consumator si sunt influentate in alegere si de imaginea marcii. Totusi, cred ca anumite tipuri de mesaje sunt mai usor de adoptat de catre femei. Un set valori cu care se identifica usor - moda, stilul vestimentar, lumea cinematografiei - pot atrage in proportie mai mare femeile decat, sa spunem, lumea sportului. Femeile sunt mai receptive la mesajele emotionale fata de barbati, care sunt receptivi la mesaje functionale.

NECONVENTIONAL. Proiectia, o noua metoda de promovare
Care sunt proiectele legate de aceasta marca pe 2007?
In 2007 vom continua sa inovam prin sustinerea acordata noii campanii La Dolce Vita, dar si prin continuarea unor programe deja bine cunoscute, precum seria petrecerilor Ambientalia. Desi "marca" petrecerilor Ambientalia are o istorie scurta, notorietatea in cercurile elitiste carora ne adresam este una remarcabila, chiar flatanta. La nivel local, ne propunem sa fim din nou parteneri ai competitiilor nautice patronate de Yacht Club Regal Roman. Miza este aceea de a continua sa declansam noi tendinte in piata care sa confirme renumele comunicarii atipice si neconventionale pe care o dezvoltam pentru marca Peroni Nastro Azzurro.

CNA VS HBO
Membrii CNA au criticat postul HBO pentru inserarea de publicitate la berea Peroni in conditiile in care este vorba despre o televiziune in sistem pay-tv. Cu toate acestea, reprezentantii HBO au demonstrat ca nici legea europeana, nici cea romaneasca nu interzic publicitatea pe posturile pay-tv. Membrii CNA au cerut insa postului sa respecte legea si sa introduca reclama la Peroni intre coperte de publicitate.
×