x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Petreceri cu stil

Petreceri cu stil

de Eliza Dumitrescu    |    08 Dec 2007   •   00:00
Petreceri cu stil

Parfumurile de marcă, cosmeticele de lux, creaţiile haute couture işi găndesc in mod firesc demersurile de comunicare in jurul conceptelor de glamour şi de lux. La această grilă recurg insă şi băuturile alcoolice cu un target mai exclusivist.

Evenimente - un mod interactiv de a transmite valorile marcilor


Parfumurile de marcă, cosmeticele de lux, creaţiile haute couture işi găndesc in mod firesc demersurile de comunicare in jurul conceptelor de glamour şi de lux. La această grilă recurg insă şi băuturile alcoolice cu un target mai exclusivist.

Â
Evenimentele lor de PR sunt trimiteri la lumea strălucitoare a Hollywoodului, recurg la aspectele inovative din muzica tehno, electronică, la animaţii, la artă video, la fotografie artistică, la parade de modă, creează spaţii neconvenţionale după regulile unei adevărate arte scenografice menite să ii facă pe participanţi să plonjeze intr-o experienţă senzorială intensă asociată cu brandul respectiv. Conceptele sunt articulate cu detalii ce contribuie la realizarea unei experienţe globale din partea participanţilor. Experienţa cu produsul respectiv se petrece intr-o manieră mult mai personală decăt cea de la distanţă, realizată de către advertising. Pretextul este desigur promovarea experienţială a brandului, dar, in cazul celor mai reuşite evenimente, contextul devine unul care trece dincolo de simpla tranzacţie mesaj de brand frumos ambalat contra capital de atenţie şi fidelizare a participantului. Contextul respectiv poate deveni sursă de experienţă pozitivă pentru participant.Â

Riscul este ca toată această grilă glamour să se suprapună cu locul comun sau kitschul promovat de cele mai multe ori chiar de către realitatea care inspiră evenimentul respectiv. Hollywoodul este o astfel de sursă riscantă. Iar zerourile multe din cifra bugetului alocat nu sunt o garanţie. Totul depinde pănă la urmă de luciditatea şi de gustul organizatorilor. Consumatorul fie cel vizat de advertising, fie cel vizat de evenimentele de PR "nu este un idiot", cum spunea Ogilvy.

Dintre brandurile care au produs stil şi pe la noi, destul de recent s-au remarcat Campari, cu evenimentul Campari Hotel, Vodca Absolut, cu seria de petreceri Absolut Disco, Festivalul de Film Teacher’s, şi Start a Party, un concept găndit pentru J&B.

Campari Hotel a insemnat transformarea unui spaţiu adecvat arhitectonic, clădirea Uniunii Scriitorilor din Bucureşti, intr-un hotel virtual, de o noapte, plasat temporal undeva in Europa anilor 1900. Conceptul evenimentului a fost opera lui Ducu Darie, iar scenografia a fost semnată de Irina Solomon şi de Mihai Popescu. Recitalul straniu susţinut de Dorit Chrysler a alimentat ideea de conectare la trecut.

Aflat la cea de-a doua ediţie, Festivalul de Film Teacher’s este un eveniment de team-building pentru echipele de angajaţi ai diverselor companii participante. Iar aceştia "fac parte din targetul Teacher’s", după cum ne-a declarat Alina Comănescu - Marketing Manager Cristalex. "Glamour-ul evenimentului este dat de interpretarea sa ca fiind un Oscar al filmelor companiilor. Echipele participante işi fac singure filmul, filmează singure, interpretează, scriu scenariu, Teacher’s le pune la dispoziţie un studio de montaj şi o sumă fixă in care să se incadreze cu montajul. Nu există premii in bani, doar trofee. Finalitatea este un filmuleţ de şapte minute, o reinterpretare fidelă sau parodică a unei scene dintr-un film celebru, iar categoriile de premiere sunt cele de la Oscar. Juriul care a acordat premiile de anul acesta este unul format din personaje celebre, care au legătură cu lumea filmului: Tudor Giurgiu, Mihaela Rădulescu, Bogdan Naumovici, Ada Roseti, Maria Dinulescu, Laurenţiu Damian, Sorin Tomescu, Marius Barna", a mai adăugat Alina Comănescu.Â

Brandul Absolut a optat pentru o serie de petreceri care se desfăşoară in acest moment in mai multe oraşe din ţară, cu excepţia Bucureştiului. Dintre ingredientele petrecerilor, "peruci, un dj cu un playlist special, anii ’70-’80, animatoare imbrăcate in rochii strălucitoare de lame. S-a optat pentru acest concept pentru că Absolut inseamnă creativitate, fun şi exprimarea personalităţii in cele mai diverse forme, iar dansul este una dintre acestea. Legătura Absolut cu Andy Warhol, pop art şi anii disco este una firească, aşadar conceptul acestui package stylish ca un glob disco işi are originile in istoria creativă Absolut. Este parte a unei colecţii, incepută cu Absolut Bling-Bling, in 2006", ne-a declarat Mirela Vălean - Brand Manager Absolut.

 "Start a party" este un concept care s-a derulat incepănd cu luna noiembrie pentru brandul J&B. Unul din momentele campaniei, petrecerea, s-a derulat la Sala Omnia din Capitală, fostul sediu al Senatului, dorind astfel să se ilustreze, conform organizatorilor, agenţia OgilvyAction, ideea că o petrecere poate avea loc oriunde şi mizănd pe ideea de imprevizibil, deoarece invitaţilor nu li s-a spus in ce va consta partea muzicală a evenimentului.

"In Romănia, am incercat, păstrănd liniile platformei internaţionale, să realizăm o campanie care să poziţioneze J&B ca The No. 1 Party Whisky. Ne-am dorit ca oamenii să vină la eveniment fără să ştie ce se va intămpla acolo, lăsăndu-i doar să-şi imagineze ce i-ar putea aştepta sau ce şi-ar fi dorit ei să se intămple; să-i facem pe oameni să inţeleagă că a te simţi bine la o petrecere depinde numai de ei, nu de numele celor care performează acolo", a declarat Mircea Sebe, Group Account Director la OgilvyAction.

Evenimentele din jurul brandurilor de acest tip permit experimentarea unor evenimente de anvangardă din muzică şi arte vizuale. Acestea pot deveni de asemenea vehiculul unor stiluri de viaţă inedite, alternative. Pozitiv este că unele branduri, de exemplu J&B, includ in economia evenimentelor mesaje scrise, dar şi acţiuni care atenţionează asupra pericolelor pe care le presupune consumul excesiv de alcool.

eliza.dumitrescu@jurnalul.ro

Campanie stylish

"Peruci, un dj cu un playlist special, anii ’70-’80, animatoare imbrăcate in rochii strălucitoare de lame. S-a optat pentru acest concept, pentru că Absolut inseamnă creativitate, fun şi exprimarea personalităţii in cele mai diverse forme, iar dansul este una dintre acestea. Legătura Absolut cu Andy Warhol, pop art şi anii disco este una firească, aşadar conceptul acestui package stylish ca un glob disco işi are originile in istoria creativă Absolut"

Mirela Vălean Brand Manager Absolut

×
Subiecte în articol: sufletul comertului