x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Povestea porcului

Povestea porcului

de Alex Anghel    |    16 Sep 2005   •   00:00
Povestea porcului

A fost odata ca niciodata, ca daca n-ar fi, nu s-ar povesti. A fost odata un porc, un concept, o agentie de publicitate si MTV. Dupa cateva zile de filmari, povestea a luat forma finala a unui spot de 30 de secunde.

Noua campanie de imagine realizata de McCann Erickson pentru MTV este dovada unei lungi si fructuoase colaborari intre cei doi. Aceasta campanie cuprinde spotul "Porcul", de 30 de secunde, si o executie pentru print si reprezinta o continuare a unui proces de asimilare a modului de a fi al MTV in "cultura" romaneasca. Dupa numeroase premii castigate pe plan intern si international de McCann pentru MTV, in stilul deja caracteristic, agentia ne spune povestea porcului care a murit de batranete.

POVESTEA. Or mai fi fost de-a lungul timpului oameni in popor carora li s-a facut mila de porcul din ograda si l-au lasat sa traiasca pana la adanci batraneti, insa porcul din povestea aceasta a avut un tratament special. A mancat cea mai buna mancare, a ascultat muzica de cea mai buna calitate si a stat in compania unor fiinte atragatoare. Totul incepe cand acesta este desprins din sanul familiei de catre noul sau stapan. Desi mic, acesta constientizeaza pericolul ce avea sa-l astepte (taierea porcului), asa ca se resemneaza foarte repede. Numai ca lucrurile nu aveau sa stea asa de rau cum credea el. Stapanul sau, influentat de modul de viata al unei celebritati din lumea rapp-ului, 50 Cent, se hotaraste sa lase la o parte mancarea grasa si sa se apuce de exercitii, pentru a avea un fizic de invidiat. Astfel ca viata porcului nu a mai fost pusa de atunci in pericol, ba, din contra, ea a devenit din ce in ce mai frumoasa. El s-a mutat treptat din curte in casa, fetele venite la petrecerile stapanului sau i-au acordat un tratament special, l-au spalat si l-au ingrijit ca pe un animal de casa, fiindca, o data cu dieta, stapanul porcului si-a schimbat si comportamentul.

SPOT. Povestea porcului in varianta MTV

MODA 50 CENT. Pe zidurile casei acesta a simtit nevoia sa scrie cu graffiti mesaje din zona curentului muzical care i-a schimbat viata. Asa ca, pe langa piscina improvizata din curte, pe zidurile exterioare ale casei se poate vedea inscriptionat mare cu rosu: Legalize Pac. Garderoba stapanului a suferit, de asemenea, modificari importante: sapca aplicata peste batic, lanturile prinse de gat, banderolele de pe maini si lenjeria intima Catalin Botezatu il transforma pe stapanul porcului in "stapanul rapp-ului din Carpati", cel putin in atitudine.

Si, ca in orice poveste, oricat de frumoasa ar fi, nu poate sa nu intervina si drama, suferinta. Porcul moare la final. Este ingropat crestineste si plans de stapan si de prietenele sale, insa mesajul de final vine sa ne stearga lacrimile si sa ne faca sa reflectam la viata tumultuoasa traita de porc: "Pentru o viata minunata, mii de multumiri MTV".

SCENARIUL. Ironia, culoarea locala, incercarea de preluare a modei vedetelor de pe MTV, castingul de nota 10, productia de buna calitate, conceptul creativ original, iesit din comun, vin sa comunice in acelasi stil in care a facut-o MTV pana acum. Chiar daca abordarea este una atipica, are meritul de a aduce o continuitate si o coerenta in directia in care MTV si-a comunicat valorile marcii pana acum.

In ciuda faptului ca actiunea prezinta evolutia unui tanar influentat de modul de viata al vedetelor din lumea muzicii occidentale, personajul principal nu este asa cum suntem lasati sa credem - stapanul porcului, ci insusi porcul. El este si povestitorul, si personajul care da culoare vietii stapanului sau. Sa nu uitam ca viata acestuia a luat o cu totul alta turnura o data ce a cumparat animalul din targ. Suferinta provocata de moartea porcului este un alt semn al importantei acestuia in viata tanarului. MTV schimba comportamente, modeleaza tineri, ofera modele, e plin de umor, imprevizibil si in primul rand comunica proaspat.

CULOARE
"Toata povestea este facuta din perspectiva porcului. Am facut o poveste in jurul unui personaj cu un destin tragic la noi. Am vrut sa cautam un mesaj cu adevarat reprezentativ pentru spatiul romanesc" - Constantin Milu, copywriter McCann

CONTINUITATE
"Noua campanie MTV continua linia celei de anul trecut, intitulata «Made in Romania». Comunicam caracteristicile locale ale brandului, insa nu ne oprim la transpunerea identitatii locale - aspect ce a fost cuprins in campania de anul trecut - , ci mergem mai departe, evidentiind atuurile celui mai puternic brand media pe plan international care se adreseaza tinerilor. MTV nu este doar un mediu prin care tinerii pot viziona ultimele hituri locale si internationale, ci este un factor de modelare a gusturilor acestora, cu influente majore asupra stilului lor de viata", a declarat Adrian Anghel, presedinte al trustului media MTV Romania. "Nici un porc nu a avut de suferit pe parcursul acestor filmari. Cele trei ramatoare folosite pentru rolul principal si restul de patru «figuranti» sunt bine-mersi", a declarat Adrian Botan McCann, Creative Services Director.

PARTENERI
"O campanie semnata de McCann pentru MTV inseamna in primul rand alaturarea a doua branduri internationale puternice, cu rezultate pe masura: Campania precedenta semnata de McCann pentru MTV Romania a luat premii atat local, cat si la festivaluri internationale. Asta inseamna ca impreuna avem ceva de spus, mai mult, ca impreuna facem imagine buna Romaniei", a concis Bogdan Enoiu, Managing Director McCann Erickson Romania.
×