x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Povestea vine in pauza de publicitate

0
05 Iun 2004 - 00:00

Convingator si iesit din norma, spotul la Pate Sibiu, semnat Dan Panaitescu si Dana Cavaleru (Graffiti BBDO), iese din rutina tiparelor comunicarii despre traditie

TANIA COHN

"Ieftin", "nou", "bun", "rezistent" sunt pozitionari frecvent intalnite ce incearca sa diferentieze marci apartinand unor categorii diverse. "Traditie" se alatura listei. Ce e de facut cand tocmai prin repetarea termenului, asocierea unui brand cu conceptul de traditie inceteaza sa fie graitoare, lasand consumatorul deplin indiferent?

Solutie: abandonam rostirea cuvantului gol de continut prin repetitie, pentru o demonstratie care sa sustina conceptul desemnat de acesta. Cu alte cuvinte, fapte, nu vorbe! Bine facuta, "demonstratia" conduce natural la ideea ca in viata brandului X traditia e cea care da tonul. Astfel, "marca X egal traditie" nu mai e servita gata digerata, ci devine o concluzie personala a celui expus la reclama si deci, cu atat mai valoroasa.

Istorioara in versuri si teatru medieval

Este cazul fericit al campaniei la Pate Sibiu prezenta pe posturile tv in a doua jumatate a lunii mai. Pentru a pune sub reflector "Pate Sibiu egal traditie", echipa Graffiti a folosit o solutie vizuala convingatoare: "Cartoane" cu desene in stilul celor din cartile de colorat pentru copii ori asociabile cu cele folosite de actorii ambulanti ai Evului Mediu prezinta povestea unor fabricanti talentati de pate si riscurile implicite meseriei.

Folosind o reteta cu secret, ca toate retetele respectabile, ei fac un pate atat de bun incat un consatean se-ncumeta sa-l fure, de asemenea, intr-o buna traditie romaneasca. Povestea, pe care o putem cu usurinta intui din succesiunea cartoanelor, e completata de un comentariu in versuri. E limpede, avem de-a face cu un spot care iese din rutina, reusind sa dea rapid consistenta unei marci anoste pana de curand si sa-i imprime o personalitate greu de confundat. Performanta e cu atat mai notabila cu cat competitia in cadrul categoriei, in termeni de notorietate, nu e deloc de lepadat: Antrefrig, Bucegi, Mandi, prin extensie Cristim, Campofrio, Caroli, Angst.

La noi si la Cannes

Prin utilizarea unor resurse specifice scenografiei nu doar in teatrul medieval, ci si in teatrul pentru copii, spotul atrage atentia atat cumparatorului de pate, cat si celui care poate influenta decizia de cumparare (copilul). Fara sa vedem prichindei in spot, acesta lasa totusi sa se inteleaga ca produsul e bun de dat pustilor. Doi iepuri dintr-o lovitura. Optiunea pentru iesirea din norma in materie de tratament al imaginii nu-i este straina romanului expus la publicitate. Tedi, Red Bull sau outdoor-ul Nescafe 2003 sunt exemple. Acum avem vizualurile de la Pate Sibiu, ce pactizeaza cu reprezentarile noastre despre lumea medievala. Comunicarea se face in linia tendintelor vizibile la Cannes 2003: un alt tip de vizual, familiar altor domenii, vine in publicitate, de dragul impactului. Harti anatomice, cartografie, planuri de arhitectura - tot atatea limbaje pe care pana de curand publicitatea nu le-a bagat de seama - au iesit din penumbra la care fusesera condamnate de fotografie sau de camera de luat vederi.

Concluzia?

Exact ca in moda, am recuperat enorm, fiind doar la doua sezoane distanta de respiratia trendurilor internationale.

POSTMODERN

La noi in gospodarie este mare veselie
Chiar aicea se prepara cel mai bun pate din tara.
Mmmmirodenii, ficatei, reteta o stiu doar ei!
Dupa cum l-au ambalat s-a si dus vestea in sat.
Un hot a crezut ca-l fura, dar l-au prins in batatura.
Sa-si mai puna pofta in cui.
Pofta cui? A hotului.
Pe o sa incalecam, pofta buna va uram

Cantecelul producatorilor de pate!
Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   pate

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

Un nou record mondial: 126 de ore de dans

Un nou record mondial: 126 de ore de dans
O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...

Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”

Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”
Amazon a fost ținta criticilor în această perioadă apropiată de sărbători, clienții afirmând că gigantul „ruinează” ziua cea mare a copiilor, notează Daily Mail. Gigantul a...
Serviciul de email marketing furnizat de