x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Preşedintele UTI: Se încearcă muşamalizarea incidentului!

Preşedintele UTI: Se încearcă muşamalizarea incidentului!

de Veronica Micu    |    09 Ian 2008   •   00:00
Preşedintele UTI: Se încearcă muşamalizarea incidentului!

Tiberiu Urdăreanu (foto), preşedintele grupului UTI, ne-a declarat că se încearcă muşamalizarea incidentului din 30 decembrie 2007, de pe Aeroportul Otopeni, şi "scoaterea operatorului din turnul de control ca fiind nevinovat". Autoutilitara care a intrat în coliziune cu avionul Tarom, Boeing 737, aparţine companiei rezultate din asocierea UTI-Gemmo. UTI este firma omului de afaceri Tiberiu Urdăreanu, iar Gemmo este o companie italiană care se ocupă de mentenanţa pe mai multe aeroporturi din lume. Pe Otopeni, UTI-Gemmo execută lucrări de reparaţie şi întreţinere a echipamentelor şi instalaţiilor aferente sistemului de balizaj aeroportuar.




Tiberiu Urdăreanu (foto), preşedintele grupului UTI, ne-a declarat că se încearcă muşamalizarea incidentului din 30 decembrie 2007, de pe Aeroportul Otopeni, şi "scoaterea operatorului din turnul de control ca fiind nevinovat".
Autoutilitara care a intrat în coliziune cu avionul Tarom, Boeing 737, aparţine companiei rezultate din asocierea UTI-Gemmo. UTI este firma omului de afaceri Tiberiu Urdăreanu, iar Gemmo este o companie italiană care se ocupă de mentenanţa pe mai multe aeroporturi din lume. Pe Otopeni, UTI-Gemmo execută lucrări de reparaţie şi întreţinere a echipamentelor şi instalaţiilor aferente sistemului de balizaj aeroportuar.



LUCRU LA LAMPI.
În legătură cu echipa de intervenţie de la balizaj, care a operat pe pistă în momentul accidentului, Urdăreanu ne-a declarat: "Operatorul din turnul de control le-a comunicat oamenilor noştri că pot intra pe pistă pentru a curăţa lămpile de balizaj. În mod normal, în condiţii de trafic, între două decolări, când pista este liberă, echipa noastră lucrează la reparaţii. Aşadar, au plecat două maşini şi patru oameni. În momentul incidentului, echipa lucra la lămpi. Maşinile aveau motoarele pornite şi girofarele aprinse, pentru că aşa cere regulamentul. Oamenii s-au trezit cu avionul în faţă. Nu au fost avertizaţi de nimeni ca să părăsească pista. Este incredibil! Într-un aeroport, cel care răspunde de siguranţa traficului este operatorul din turnul de control. El spune când să intri şi când să ieşi".



OPERATORI – MAMA ŞI FIU. În opinia preşedintelui UTI, responsabil pentru producerea accidentului este operatorul din turnul de control: "Cu câteva minute înainte de a comunica celor de la balizaj să elibereze pista, operatorul trebuia să le spună: «Pregătiţi-vă ca să eliberaţi pista!». După câteva minute, urma «Eliberaţi pista», iar operatorul trebuia să aştepte ca oamenii din teren să confirme că au eliberat pista. Numai după această confirmare a echipei de la balizaj, operatorul putea să comunice pilotului aeronavei că poate să decoleze. În cazul nostru, operatorul a uitat să mai anunţe echipa de la balizaj că trebuie să părăsească pista. Operatorii din turnul de control sunt un fel de stat în stat. Din păcate, unul sau doi dintre ei au greşit şi trebuie să plătească. Să nu uităm că era 30 decembrie, sfârşit de an, şi foarte mulţi dintre ei erau în concediu. Se suplineau unii pe alţii. Şi ştiu sigur că, în acea zi, cei care au dirijat avionul şi echipa de balizaj erau o mamă cu fiul acesteia, dar mai multe informaţii nu vă pot da despre ei din cauza unei clauze de confidenţialitate pe care am semnat-o".

ÎN ŞOC. Despre cei patru oameni din echipa de întreţinere, Urdăreanu ne-a spus că toţi sunt în stare de şoc, medicul recomandându-le o perioadă de izolare totală. "Comisia care investighează incidentul mi-a cerut să nu furnizez informaţii despre cei patru. Oamenii sunt, oricum, în stare de şoc, iar medicul le-a recomandat zece zile de izolare totală. Personal, m-am ocupat de această chestiune şi vreau să-i trimit undeva. Nu acelaşi lucru îl pot spune despre pilot. Şi el putea să moară. Dar, ciudat, a doua zi s-a urcat în avion şi a plecat în cursă".

×
Subiecte în articol: magazin pistă balizaj operatorul