x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun PROIECT PUBLICITAR DE AVANGARDĂ ÎN BUCUREŞTI/Mediafaţadă de 565 metri pătraţi

PROIECT PUBLICITAR DE AVANGARDĂ ÎN BUCUREŞTI/Mediafaţadă de 565 metri pătraţi

de Eliza Dumitrescu    |    29 Noi 2008   •   00:00

Cea mai mare suprafaţă media din Europa Continentală va fi inaugurată luni, 1 decembrie la Bucureşti. Este vorba în acelaşi timp de o reinventare a ceea ce a fost celebrul magazin Cocor din centrul Bucureştiului.




LUX

Arhitectonic, spaţiul se încadrează în curentul deconstructivist, una dintre direcţiile de dezvoltare ale arhitecturii postmoderne, de după anii ’80. “Mediatectura” este soluţia architecturală prin care faţada unei clădiri sau toţi pereţii ei exteriori devin suport pentru ecrane pe care rulează material publicitar sau videoproiecte culturale. Termenul de “mediatectură” a fost inventat la sfârşitul anilor 80. În 1992  a fost inventată ideea de faţadă media transparentă şi care a fost realizată de-a lungul timpului printr-o largă diversitate de soluţii tehnice. Ideea principală a acestui tip de proiecte este un joc sofisticat între spaţiul virtual şi cel actual, real. Acest tip de soluţii media sunt agreate atât datorită marii lor mobilităţi, proiectele se pot succeda fără a demonta faţada respectivă cât şi datorită capacităţii lor de a genera experienţe sociale ample şi interactive.

Peretele exterior al Cocor Luxury Store va fi îmbrăcat în sticlă. Spaţiul media va fi format din 13 ecrane  LED High Definition, iluminate multicolor. Întreaga instalaţie media va însuma nu mai puţin de 565 de metri pătraţi, suprafaţă care o situează pe locul al doilea, în Europa, după  Picadilly Circus din Londra. Spoturile vor rula de la 7:00 dimineaţa până la ora 23:00. Despre conţinutul materialului video rulat Alina Dumitru ne-a declarat : “Clipurile sunt speciale. 50% din ele vor vehicula conţinut propriu ( informaţii  din trafic, informaţii  culturale, o agendă financiară la zi, reclamă pentru brandurile comercializate în magazin). Avem protocoale încheiate cu primăriile, cu asociaţii culturale precum  Artexim, Urban Art sau Art Mix. Acestea ne vor furniza conţinut specific. Restul de 50 % va fi conţinut publicitar dar nu vor fi preluate reclamele obişnuite de la televizor.  Nu vrem să bombardăm publicul cu spoturi publicitare banale. Vor fi producţii speciale pentru o difuzare de calitate.”

INTERACTIV
Interesant este că platforma Cocor Channel nu reprezintă o suprafaţă publicitară pasivă. Posibilităţile de comunicare nu se vor limita la clasicele spoturi. Datorită componentelor sofisticate, suprafaţa Cocor Channel oferă posibilitatea derulării unor campanii neconvenţionale, interactive pe telefonul mobil, prin intermediul unor tehnici wi-fi, Bluetooth sau prin sms. Compania care s-a ocupat de realizarea faţadei şi care o va superviza este Daktronics, cea care asigură mentenanţa ecranului Nasdaq din Times Square.

LANSAREA
Oficial, noua platformă media se va lansa luni, 1 decembrie, începând cu ora 19:00, în Piaţa Romei.  “Printre invitaţii oficiali la deschidere se vor afla reprezentanţi ai Primăriei Sectorului 3, reprezentanţi ai Cocor Channel, oficialii Daktronics”, ne-a declarat Alina Dumitru. “Se va apăsa pe un buton care va aprinde ecranele. Va fi un show de 12-13 minute de imagine şi de sunet ( o excepţie). Evenimentul desfăşurat sub sloganul “Dezveliţi Bucureştiul şi Descoperiţi Mediafaţada Cocor Channel!” îşi propune şi să promoveze o nouă posibilitate de afişaj în detrimentul bannerelor clasice care sufocă de ani buni faţadele clădirilor bucureştene.”

×
Subiecte în articol: sufletul comertului