x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Psihologia consumatorului, perspectiva autohtona

Psihologia consumatorului, perspectiva autohtona

23 Iun 2004   •   00:00

Una dintre primele carti dedicate studiului publicitatii, semnata de romani cu educatia domeniului, este disponibila in librarii pentru pasionatii de lectura specializata.

ALEX ANGHEL

Cartea profesorilor Dan Petre si Dragos Iliescu prezinta principalele teorii din domeniul cunoasterii consumatorului din perspectiva marketingului si a publicitatii. Elementul de noutate rezida in abordarea aplicata a domeniului de catre oameni care lucreaza in cercetarea de marketing, dar si in invatamant, aducand astfel o viziune integrata asupra subiectului. Lucrarea vizeaza acoperirea in acelasi timp a unui corp teoretic foarte generos, dar si a aplicatiilor sale concrete in comunicare. "Cunoasterea psihologiei consumatorului este un "sfant Graal" al publicitatii si marketingului. Publicitatea pleaca in construirea mesajelor de la caracteristicile celor carora vrea sa li se adreseze. Este de altfel demersul primordial al campaniei publicitare. Este nevoie de cunoasterea consumatorului si pentru ca perioada de pionierat, de improvizatie si "adaptare" a publicitatii autohtone a trecut. Aceasta a intrat de ceva vreme intr-o perioada de maturitate si de profesionalism care se traduce si intr-o abordare "stiintifica" a domeniului", sustin autorii.

Tendintele recente la nivel international arata de altfel o crestere spectaculoasa a interesului si implicit a accentului pus pe cunoasterea consumatorului.

Cartea se adreseaza studentilor, dar si profesionistilor, care, desi cunosc din experienta directa realitatile consumatorilor, simt nevoia de a gasi intr-un singur loc o sinteza a principalelor surse conceptuale ce fundamenteaza teoretic domeniul lor de activitate.

Primul volum din "Psihologia conumatorului" sistematizeaza principalele teorii provenite din diverse zone ale stiintelor socio-umane si prezinta felul in care acestea se reflecta asupra publicitatii si marketingului. "Psihologia reclamei", aflata in lucru, va analiza "reclama", produsul finit al procesului de comunicare numit publicitate, si relatiile dintre aceasta si consumator.

E limpede. Comunicarea nu mai e un domeniu unde se opereaza intuitiv, ci stiintific, iar din acest punct de vedere, piata romaneasca a intrat in etapa sa de maturitate, necesitand abordari si demersuri profesionale.
×
Subiecte în articol: sufletul comertului