x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Românii au cea mai mare încredere în căsătorie

Românii au cea mai mare încredere în căsătorie

04 Mai 2011   •   20:12

Potrivit studiului Trusted Brands 2011, căsătoria este instituţia în care ro­mânii au cea mai mare încredere (81%), urmată de biserică (72%), organizaţii ecologiste (65%), internet (64%), companii internaţionale (46%), radio şi televiziune (45%), presă (32%), publicitate (31%), bănci (29%), funcţionari publici (21%), justiţie (17%) şi Guvern (6%), infor­mează Mediafax.

Încrederea românilor în instituţia căsătoriei rămâne în 2011 şi cea mai mare de pe continent, în timp ce me­diul bancar a pierdut din încredere. Încrederea în instituţiile bancare a scăzut în România de la 43%, în 2010, la 29%, în 2011, deşi la nivel european încrederea în bănci a crescut în acest an cu o medie de 3 procente. Rezultatul plasează România pe ultimul loc în Europa la secţiunea încredere în instituţiile bancare. România se situează tot pe ultimul loc şi în privinţa încrederii în Guvern (6% faţă de 23% media europeană), iar încrederea în justiţie se situează cu 20 de procente sub media europeană.

La categoria profesii, campionii încrederii la români rămân, ca şi în anii trecuţi, pompierii (92%), piloţii (91%) şi farmaciştii (86%). Topul continuă cu profesorii (74%), docto­rii (71%), fermierii (71%), meteoro­lo­gii (71%), preoţii (55%), asistente­le medicale (52%), taximetriştii (37%), consultanţii financiari (34%), avocaţii (32%), agenţii de turism (32%), po­liţie (31%), jurnaliştii (31%), jude­că­to­rii (25%), liderii de sindicat (18%), fotbaliştii (16%), agenţii de vânzări auto (12%) şi politicienii (2%).

Pe de altă parte, la secţiunea dedi­ca­tă Uniunii Europene şi monedei euro, 53% dintre români spun că au încredere în euro şi 51% au încredere în UE. Pe de altă parte, 51% sunt de părere că UE nu influenţează alte state în afară de cele membre, iar 43% consideră că nu există avantaje în a avea o monedă unică europeană.

Studiul a fost realizat de revista Reader’s Digest prin corespondenţă, în perioada septembrie-noiembrie 2010, iar respondenţii au fost selectaţi din baza de date de clienţi activi ai publicaţiei din cele 16 ţări europene. În perioada menţionată, în Europa s-au trimis 223.811 de chestionare cu întrebări deschise, iar rata medie de răspuns a fost de 7%. România a înregistrat cea mai mare rată de răspuns la nivel european, după Finlanda – 14,1%.

×
Subiecte în articol: fun