Jurnalul.ro Fun Se inmultesc „martienii" - Chinezii vor explora planeta rosie

Se inmultesc „martienii" - Chinezii vor explora planeta rosie

de Andy Stanescu    |    23 Mai 2007   •   00:00
Se inmultesc „martienii"  -  Chinezii vor explora planeta rosie

Potrivit publicatiei „Sanghai Daily", citata de agentia spaniola EFE, China va lansa, intr-o misiune comuna cu Rusia, prima ei sonda spatiala destinata explorarii planetei Marte. In greutate de 110 kg, avand 75 cm lungime, 75 latime si 60 cm inaltime, sonda denumita pentru moment „Yinghuo 1" („Licurici"), realizata de cercetatorii Administratiei Spatiale cu sediul in Sanghai, este conceputa pentru a functiona cel putin 2 ani.

COLABORARE. Calatoria va dura zece luni, „Yinghuo" fiind programata sa trimita „acasa" fotografii luate de pe orbita. Printre obiectivele misiunii figureaza si efectuarea unor masuratori ale campului magnetic foarte slab al planetei Marte, prototipul sondei urmand a fi testat in 2008, cu un an inainte de lansarea programata pentru luna octombrie 2009. Avand un aspect asemanator unui satelit meteorologic, „Yinghuo 1" va fi trimisa in spatiu de o racheta „Soyuz 2", impreuna cu robotul telecomandat rus „Phobos-Grunt". Macheta sondei poate fi admirata, incepand de marti, in cadrul unei expozitii organizate de muzeul districtului Minghang din Sanghai.

Subiecte în articol: magazin