x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Strategie - Implicarea sociala, beneficii pentru firme

0
Autor: Eliza Dumitrescu 26 Ian 2007 - 00:00
Strategie  -  Implicarea sociala, beneficii pentru firme


Activitati de brand cu dublu impact. In strategia de brand, implicarea in proiecte de utilitate sociala este un mijloc de a dobandi un plus de valoare. Implicarea presupune de la finantare prin sponsorizari pana la realizarea si implementarea unor parteneriate si strategii cu rezultate masurabile din care partenerii implicati castiga.

In Romania sunt relativ putine initiativele care monitorizeaza, analizeaza, evalueaza acest tip de actiuni cunoscute sub numele de CSR (responsabilitate sociala corporatista). Implicarea marcilor locale in astfel de actiuni reprezinta un semn de normalitate al mediului de afaceri. Reprezentanti ai catorva dintre instantele care se implica substantial in sondarea acestei dimensiuni a brandingului au acceptat sa ne dezvaluie propriile perspective asupra anului trecut si sa anticipeze ce se va intampla in zona responsabilitatii sociale in 2007.

Agentia Selenis a anuntat de curand rezultatele unui amplu efort de documentare pe aceasta tema. Informatia extrasa din studii internationale de specialitate a fost publicata pe site-ul lor dedicat programului "ResponsabilitateSociala.ro", dar si pe blogurile personale ale lui Dragos Dehelean si Marius Balaci de la Selenis. Directorul Selenis, Dragos Dehelean ne-a spus despre initiativa lor: "scopul programului nostru este sa convinga companiile romanesti sa investeasca in dezvoltarea sociala, avem nevoie de argumente solide pentru a demonstra ca vorbim atat de un gest intelept, cat si de unul reciproc avantajos".

Sincronizare. In privinta resurselor de documentare Dragos Dehelean a precizat: "E vorba de date oferite de organisme internationale (Comisia Europeana, Natiunile Unite, OECD) sau de agentii straine (Cone Inc. USA, APCO Insight USA, Cherenson Group USA, Hallvarsson & Hallvarsson Suedia). Am analizat, de asemenea, initiative din domeniul CSR ca Global Compact, Global Reporting Initiative. Celor interesati le recomandam sa urmareasca fenomenul cu ajutorul portalurilor specializate: www.csreurope.org, www.csrwire.com, www.bitc.org.uk si, nu in ultimul rand, www.responsabilitatesociala.ro. Datele vor ajuta companiile romanesti sa formuleze strategii care anticipeaza schimbarile prin care va trece si piata locala".

Din punctul de vedere al lui Dragos Dehelean piata romaneasca pare pregatita sa acceseze informatia si modelul unor piete mult mai mature. "De foarte multi ani Romania se afla intr-un proces de adaptare la curentele de gandire occidentale. Transferul cultural se petrece prin toate punctele de contact cu exteriorul. Pentru a le observa e suficient sa urmarim continutul cultural transmis pe televiziuni sau prin reviste, obiceiurile de consum si valorile romanilor. Acest proces de adaptare la valorile culturale de pe alte piete se va accentua in perioada urmatoare. De aceea, rezultatele obtinute de organismele de afara sunt o foarte buna radiografie a viitorului pietei, pentru oamenii de comunicare romani. Anul trecut CSR a beneficiat de 4 evenimente: "Gala Oameni pentru Oameni", "Conferinta de CSR", "Conferinta CSR 06" si "TOP Corporate Philantropist Romania". Tema a fost luata in discutie si la alte evenimente de amploare, cum ar fi: Zilele BIZ, Romanian PR Week, Summit-ul de PR "PR-idea" sau Olimpiadele Comunicarii. (Dragos Dehelean)

Inspiratie. Infuzia de studii de caz internationale are o valoare educativa: "Sunt multe programe de CSR derulate afara si din care companiile romanesti pot invata ceva. Interesant este sa vezi ca daca exista dorinta de a schimba ceva in bine, nu conteaza ca initiatorul este o companie, un club de fotbal sau un cantaret celebru. Un exemplu despre care am aflat de curand e cel al clubului FC Barcelona. In istoria de peste 100 de ani a clubului nu a existat nici un sponsor pe tricourile fotbalistilor. Si asta cu toate ca au fost companii de prestigiu care si-au anuntat disponibilitatea de a plati pentru "spatiul" de pe tricouri. Iata insa ca, la finalul lui 2006, oficialii Barcelonei au anuntat ca jucatorii vor purta pe tricouri logo-ul UNICEF, fara nici un fel de pretentie materiala. Mai mult, clubul va sponsoriza anual organizatia umanitara cu peste 1,5 milioane de Euro."
CSR in 2007? Esti responsabil, existi
Initiativa. "Creeaza-ti mediul" si "O societate durabila", doua proiecte inspirate
Tendinta nu poate fi decat ascendenta! 2007 inseamna start la alinierea la tot ce inseamna standard in Uniunea Europeana. Integrarea in comunitatea europeana va insemna inceputul transformarii principalilor actori - stat, societate civila, mass media - , prin puterea pe care o au, in factori de constrangere asupra companiilor. Ca urmare, companiile daca nu incep acum sa isi asume elementele responsabilitatii sociale, din proprie initiativa, o va face mai tarziu pentru ca trebuie. Companiile vor trebui sa raspunda unor asteptari ale societatii! Iar integrarea noastra in Uniunea Europeana va accelera acest lucru. In 2008 va fi gata standardul ISO 28000 pe responsabilitate sociala. Cred ca acest lucru vorbeste de la sine despre importanta acordata acestui subiect. Dincolo de faptul ca poate actiona ca si instrument de vanzare, responsabilitatea sociala este motorul cel mai puternic pentru inovatie. Daca este sa ne gandim ca in 2080, conform stastisticilor, temperatura va ajunge la 50 de grade, ca vor disparea specii de animale, se vor inmulti tantarii, se va raspandi malaria si alte boli mortale, nivelul marii va creste cu 6 metri peste cel actual cu siguranta ca se vor pune niste intrebari si se vor cauta niste solutii alternative, ecologice. Ca urmare vor aparea noi produse. Pe scurt, mai devreme sau mai tarziu se va ajunge la concluzia: Optezi pentru responsabilitate sociala, pentru dezvoltarea durabila? Optezi pentru existenta sau longevitatea business-ului! Vei fi responsabil social, vei exista! (Luminita Oprea - autor al primei carti dedicate CSR, organizator CSR 2006, PR Manager al unei multinationale)
Bilant si perspective pentru marci
"Consideram ca anul 2007 va fi un an crucial in ceea ce priveste practicile de responsabilitate sociala corporatista din mediul romanesc de afaceri. Desi companiile multinationale care opereaza in Romania au introdus principii de etica si au conceput programe sociale de mai bine de 10 ani, conceptul de responsabilitate sociala corporatista si tot ce presupune aceasta (modele, standarde, instrumente de implementare si evaluare, strategii) nu sunt suficient de bine mediatizate, explicate, intelese. Mass-media, in general, presa economica, in special, nu dau importanta acestui domeniu. Companiile romanesti sunt tot mai interesate de implementarea standardelor internationale de RSC, dezvoltarea de strategii de RSC, nu doar participarea la actiuni singulare de implicare sociala, profesionalizarea programelor de RSC, evaluarea programelor, comunicarea mai buna a actiunilor sociale. Acestea sunt tendinte identificate in 2006 si care, cu siguranta, vor fi urmate tot mai evident si sistematic in 2007 si in anii urmatori. RSC nu mai este luxul multinationalelor. RSC este o conditie de a supravietui pe piata europeana." (Dana Oancea si Bogdan Diaconu, coordonatori proiect CSR-Romania)

Standard
"2007 inseamna start la alinierea la tot ce inseamna standard in Uniunea Europeana. Din punct de vedere al responsabilitatii sociale, integrarea in comunitatea europeana va insemna inceputul transformarii principalilor actori - stat, societate civila, mass-media - prin puterea pe care o au in factori de constrangere asupra companiilor"

Inovatie
"In tarile in care responsabilitatea sociala nu mai este apanajul companiilor cu viziune, activitatile de marketing sunt subordonate departamentului de responsabilitate sociala. De ce? Pentru ca dincolo de faptul ca poate actiona ca si instrument de vanzare, responsabilitatea sociala este motorul cel mai puternic pentru inovatie"
  • Luminita Oprea, organizator al CSR 2006
  • Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   europeană,   socială,   companiile,   dragos dehelean

     

    Ştiri din .ro


    PUBLICITATE
     





    Mai multe titluri din categorie

    Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

    Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
    Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

    Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

    Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
    Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

    În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

    În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
    Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

    O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

    O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
    O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

    Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

    Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
    O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

    Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

    Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
    Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

    Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

    Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
    Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

    10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

    10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
    O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

    Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

    Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
    Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

    Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

    Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
    Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

    Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

    Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
    Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

    Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

    Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
    Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

    Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

    Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
     Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

    Un nou record mondial: 126 de ore de dans

    Un nou record mondial: 126 de ore de dans
    O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...

    Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”

    Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”
    Amazon a fost ținta criticilor în această perioadă apropiată de sărbători, clienții afirmând că gigantul „ruinează” ziua cea mare a copiilor, notează Daily Mail. Gigantul a...
    Serviciul de email marketing furnizat de