x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Studiu/Ştiu băncile să comunice online?

0
Autor: Eliza Dumitrescu 01 Noi 2008 - 00:00

Selenis, agenţie de consultanţă înfiinţată în domeniul Relaţiilor Publice a realizat un top al celor mai bune site-uri bancare, din punctul de vedere al eficienţei comunicării cu presa.



Contextul crizei globale a fost considerat de agenţie un moment în care nevoia de comunicare cu instituţiile bancare este una deosebit de acută. Cercetarea a fost realizată în intervalul 20 – 24 octombrie a.c.


Relevanţa

Băncile incluse în studio deţin împreună o cotă de 95,6 %. Conformitatea lor s-a studiat în zece capitole de principii de bună practică. Grila de analiză a fost elaborată pe baza lucrărilor lui Jackob Nielsen ( importantă autoritate internaţională în domeniul uzabilităţii). Validitatea grilei a fost testată în două valuri succesive. Studiul celor de la Selenis are ca rezultat un top al celor mai eficiente zece site-uri in comunicarea cu presa, o analiză a stadiului în care se află sectorul bancar românesc în privinţa comnunicării cu presa pe internet şi un ghid de recomandări de îmbunătăţire şi observaţii din analiza site-urilor.
Criteriile după care a fost judecată conformitatea site-urilor sunt : uşurinţa accesului la informaţiile de presă, accesibilitatea contactelor de presă, comunicate de presă, disponibilitate pe site a imaginilor şi ilustraţiilor pentru presă, existenţa unor informaţii de bază despre companie, prezentarea echipei de conducere, existenţa la zi a apariţiilor în presă, relatarea activităţilor de responsabilitate socială, utilizarea unor instrumente de informare în timp real, răspunsul la crize de imagine sau îngrijorări publice.


Topul

Primul loc îl deţine Eximbank cu un procent de conformitate de 38,85 %. Urmează CEC Bank ( 35,85 %), Piraeus Bank România ( 32,08 %), Unicredit Ţiriac Bank ( 30,19 %), Credit Europe Bank România ( 30,19 %), RBS Bank Romania ( 30,19 %), Raiffeisen Bank ( 28, 30 %), Banca Comercială Carpatica ( 26,42 %) OTP Bank România ( 24,53%), Bancpost ( 22,64%).


Minusuri ale site-urilor bancare

Greu cu personele de contact. Din cele douăzeci de site-uri de bănci studiate, doar pe cinci s-au putut indentifica persoanele de contact pentru
presa (RBSBank.ro, PiraeusBank.ro, CreditEurope.ro, Eximbank.ro, Raiffeisen.ro). O altă sursă de informare / documentare o reprezintă comunicatele de presă. O companie transparentă ar trebui să-şi actualizeze în timp real secţiunea de comunicate. Această secţiune oferă o poziţie oficială a oricărei instituţii. Ori, s-a observat că ultimele comunicate sunt vechi de câteva luni şi conţin oferte speciale sau se laudă cu diverse premii.
Per ansamblu, băncile au cel mai mare nivel de conformitate în privinţa comunicatelor de presă (conformitate medie = 40%). Cu excepţia unui singur site (Volksbank.ro), toate au o secţiune de comunicate, chiar dacă nu e întotdeauna la zi sau nu conţine toate comunicatele emise.
Un ajutor important pe care îl poate oferi un site de PR jurnaliştilor sunt galeriile de imagini corporate (logo-uri, fotografii ale managerilor, imagini cu sediul). La acest criteriu, cele douăzeci de site-uri analizate au o conformitate medie minima (5%). “Deşi galeriile de imagini nu mai sunt demult o funcţionalitate exotică pe site-urile corporate, doar trei site-uri de Bănci (CEC.ro, RBSBank.ro si PiraeusBank.ro) oferă astfel de galerii.” Apreciază autorii studiului.
O altă hibă este folosirea excesivă a limbajului de marketing, în defavoarea informaţiilor obiective. De cele mai multe ori limbajul este prea tehnic în descrierea produselor. Deşi informaţiile financiare despre bănci sunt publice, multe site-uri fie nu ofera astfel de informaţii la zi (50% din cazuri), fie îngreunează accesul la ele (25% din cazuri). Un singur site (EximBank.ro) a fost doar la un punct distanţă de nota maximă la acest criteriu (conformitate 83%).


Băncile româneşti şi criza

În această perioadă în care sectorul financiar internaţional se confruntă cu o situaţie dramatică, iar în România se lansează acuzaţii la adresa sectorului bancar de la toate nivelurile, niciuna din băncile româneşti nu răspunde acestor îngrijorări, prin intermediul site-ului. Din cele opt care au răspuns, şase au făcut-o timid, părând că vor mai degrabă să facă uitat cât mai repede subiectul.
Spre exemplu Banca Comercială Carpatica obişnuieşte să pună titluri generoase comunicatelor sale (“Pensionarii MAPN îşi iau pensiile pe card de la BCC” sau “Promoţia BCC «Economiseşti şi pleci în staţiune» şi-a desemnat
câstigătorii”). Totuşi, când, în această perioadă, în presă apar zvonuri despre demersuri făcute de Rothschild în vederea vânzării Carpatica, banca răspunde cu un comunicat denumit sec “Informare BCC” semnalează studiul Selenis.


Concluzii

Principala concluzie a studiului este că băncile româneşti eşuează să-şi folosească site-urile ca instrumente eficiente de PR. Ele nu răspund nevoilor de informare ale jurnaliştilor şi nici îngrijorărilor opiniei publice. De asemenea, bancile pierd oportunităţi de PR din cauza lipsei de transparenţă şi a erorilor de design.

Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   presa,   băncile,   bank

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

Un nou record mondial: 126 de ore de dans

Un nou record mondial: 126 de ore de dans
O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...

Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”

Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”
Amazon a fost ținta criticilor în această perioadă apropiată de sărbători, clienții afirmând că gigantul „ruinează” ziua cea mare a copiilor, notează Daily Mail. Gigantul a...
Serviciul de email marketing furnizat de