x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun "Unirea” - Glume de şantier … arhelogic

"Unirea” - Glume de şantier … arhelogic

de Eliza Dumitrescu    |    18 Iun 2008   •   00:00

Campionatele de fotbal sunt contextul perfect pentru lansarea pe micile ecrane a unor reclame la bere şi la adjuvanţii săi locali - seminţele de floarea soarelui, la tradiţional asociatele cu sportul - Pepsi şi Coca-Cola, la ape minerale şi la cosmetice pentru bărbaţi.



Tristeţile lui Dorel

Campionatele de fotbal sunt contextul perfect pentru lansarea pe micile ecrane a unor reclame la bere şi la adjuvanţii săi locali - seminţele de floarea soarelui, la tradiţional asociatele cu sportul - Pepsi şi Coca-Cola, la ape minerale şi la cosmetice pentru bărbaţi.

Printre reclamele la Ursus, Ciucaş, Heineken şi … Nutline, rulează, cu ocazia Campionatului European de Fotbal, al optulea spot pentru coniacul "Unirea”. Existent în scenariul scris încă din 2005, Dorel a aşteptat vara lui 2008 ca să lovească din nou. Iar consecinţa gestului său este incalculabilă la scara istoriei. Mingea preluată neinspirat de mezinul echipei transformă în praf şi pulbere cîteva vase rare de lut abia dezgropate de arheologi.

Dorel e un anti-erou perfect. Unul trist. El încearcă şi nu prea reuşeşte. Să conducă un camion, să descarce o remorcă, să sape un şanţ fără să lase în întuneric un cartier întreg. Peste toate, mai are şi nişte colegi care ţin să îi răsucească cuţite în rănile fizice şi metafizice. Pentru că Dorel nu numai că se accidentează foarte des în cîmpul muncii dar şi suferă sistematic de o tristeţe a neîmplinirii care numai pe un perfecţionist îl poate caracteriza.

Aflat de şase ani în ograda creativă Next şi CAP, brandul "Unirea” a fost unul dintre cele mai premiate. Iar premiile de eficienţă luate trei ani la rînd ( la Effie în 2004, 2005 şI 2006) au atestat rezultatele în vînzări ale tăriei făcute celebre de Dorel, Gogu şi colegii lor de echipă. Despre o altă ipostază a echipei muncitoare "Unirea” ne-a vorbit Codin Caradimu copywriter la Agenţia CAP.

  • Ce are în comun cel mai nou Dorel, cu eroul spoturilor Unirea aşa cum îl ştim de cîţiva ani buni ?
Codin Caradimu : Dorel rămîne acelaşi personaj bine intenţionat, dar ghinionist, care confirmă încă o dată teoria că cine nu munceşte nu greşeşte. Un fel de Bănel al echipei Unirea în care toţi au gura mare, dar el e singurul care trage. Pe de altă parte, nici unul din protagonişti nu ştia să joace fotbal – ceea ce se poate observa cu ochiul liber şi a făcut atît deliciul publicului cît şi disperarea producătorului.

  • Campania se pliază pe evenimentul fotbalistic al anului. Mai pregătiţi şi o altă ipostază a lui Dorel pînă la sfîrşitul lui 2008 ?
Pare neverosimil, dar întîmplarea face ca această campanie să se muleze pe Campionatul European 2008. Trei ani a stat în sertar scenariul ăsta. Pe hîrtie, Unirea 8 a fost şi este în continuare o poveste destul de "creepy”. Prin primăvara lui 2005, echipa casei de producţie era deja în locaţie, iar agenţia cu geanta de voiaj în portbagaj, cînd a sunat clientul şi a anulat definitiv proiectul. Dar după trei ani (iar mă gîndesc cîtă dreptate avea bătrînul JR cînd spunea "never say never”) iată că a sosit timpul calificării naţionalei la CE 2008, iar spotul nostru e reactivat.
Dar să fim oneşti, fără miuţa aceea nevinovată care aduce niscaiva probleme cu ea, cred că şi astăzi script-ul "Situl”, putrezea în folderul "neaprobate”

  • În ce va consta campania ? Doar acest spot ?
Scenariul e lung, aşa că am filmat un master din care au ieşit 4 edit-uri. Astfel, campania are un spot de 40, unul de 30, unul de 20 si un "cut” de 10. Primele 3 au story-uri diferite, desfăşurate în acelaşi context. Oricum, pentru evitarea unor reacţii nedorite din partea autorităţilor, industriei, opiniei publice, ceea ce vedem azi la televizor este o versiune "softată” din greu. Mare parte din dialogurile şi acţiunea de o nonşalanţă profană, soră cu blasfemia, au căzut de data asta la noul "ppm” ( "pre-production meeting” - şedinţa cu casa de producţie dinaintea filmării n.r.) .

  • Fotbalul merge cu berea în campaniile româneşti. Are loc şi un coniac în lupta pentru un spaţiu în mintea microbistului ?
Sunt pieţe şi consumatori diferiţi, pe băutorul de coniac nu-l saturi cu bere, dar nici cu zece, că se baloneaza. Fiecare bea ce-i place sau ce-i "face bine”.

  • Ce aşteptări aveţi de la această campanie ?
"Unirea” e pe drumul ei pe care poate defila încă relaxată în lumea spoturilor cu Gogi şi Dorei pe care a creat-o. Deşi susţinem sus şi tare că "Unde-s mulţi puterea creşte”, originalul e unul singur.
"Unirea” nu face politică şi nici nu critică pe nimeni. N-are timp de aşa ceva pe setea asta. Pune doar oglinda pe anumite lucruri specifice vieţii de zi cu zi, din spaţiul în care trăim, muncim etc.

×
Subiecte în articol: sufletul comertului dorel unirea