x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

"Unirea” - Glume de şantier … arhelogic

0
Autor: Eliza Dumitrescu 18 Iun 2008 - 00:00

Campionatele de fotbal sunt contextul perfect pentru lansarea pe micile ecrane a unor reclame la bere şi la adjuvanţii săi locali - seminţele de floarea soarelui, la tradiţional asociatele cu sportul - Pepsi şi Coca-Cola, la ape minerale şi la cosmetice pentru bărbaţi.



Tristeţile lui Dorel

Campionatele de fotbal sunt contextul perfect pentru lansarea pe micile ecrane a unor reclame la bere şi la adjuvanţii săi locali - seminţele de floarea soarelui, la tradiţional asociatele cu sportul - Pepsi şi Coca-Cola, la ape minerale şi la cosmetice pentru bărbaţi.

Printre reclamele la Ursus, Ciucaş, Heineken şi … Nutline, rulează, cu ocazia Campionatului European de Fotbal, al optulea spot pentru coniacul "Unirea”. Existent în scenariul scris încă din 2005, Dorel a aşteptat vara lui 2008 ca să lovească din nou. Iar consecinţa gestului său este incalculabilă la scara istoriei. Mingea preluată neinspirat de mezinul echipei transformă în praf şi pulbere cîteva vase rare de lut abia dezgropate de arheologi.

Dorel e un anti-erou perfect. Unul trist. El încearcă şi nu prea reuşeşte. Să conducă un camion, să descarce o remorcă, să sape un şanţ fără să lase în întuneric un cartier întreg. Peste toate, mai are şi nişte colegi care ţin să îi răsucească cuţite în rănile fizice şi metafizice. Pentru că Dorel nu numai că se accidentează foarte des în cîmpul muncii dar şi suferă sistematic de o tristeţe a neîmplinirii care numai pe un perfecţionist îl poate caracteriza.

Aflat de şase ani în ograda creativă Next şi CAP, brandul "Unirea” a fost unul dintre cele mai premiate. Iar premiile de eficienţă luate trei ani la rînd ( la Effie în 2004, 2005 şI 2006) au atestat rezultatele în vînzări ale tăriei făcute celebre de Dorel, Gogu şi colegii lor de echipă. Despre o altă ipostază a echipei muncitoare "Unirea” ne-a vorbit Codin Caradimu copywriter la Agenţia CAP.

  • Ce are în comun cel mai nou Dorel, cu eroul spoturilor Unirea aşa cum îl ştim de cîţiva ani buni ?
Codin Caradimu : Dorel rămîne acelaşi personaj bine intenţionat, dar ghinionist, care confirmă încă o dată teoria că cine nu munceşte nu greşeşte. Un fel de Bănel al echipei Unirea în care toţi au gura mare, dar el e singurul care trage. Pe de altă parte, nici unul din protagonişti nu ştia să joace fotbal – ceea ce se poate observa cu ochiul liber şi a făcut atît deliciul publicului cît şi disperarea producătorului.

  • Campania se pliază pe evenimentul fotbalistic al anului. Mai pregătiţi şi o altă ipostază a lui Dorel pînă la sfîrşitul lui 2008 ?
Pare neverosimil, dar întîmplarea face ca această campanie să se muleze pe Campionatul European 2008. Trei ani a stat în sertar scenariul ăsta. Pe hîrtie, Unirea 8 a fost şi este în continuare o poveste destul de "creepy”. Prin primăvara lui 2005, echipa casei de producţie era deja în locaţie, iar agenţia cu geanta de voiaj în portbagaj, cînd a sunat clientul şi a anulat definitiv proiectul. Dar după trei ani (iar mă gîndesc cîtă dreptate avea bătrînul JR cînd spunea "never say never”) iată că a sosit timpul calificării naţionalei la CE 2008, iar spotul nostru e reactivat.
Dar să fim oneşti, fără miuţa aceea nevinovată care aduce niscaiva probleme cu ea, cred că şi astăzi script-ul "Situl”, putrezea în folderul "neaprobate”

  • În ce va consta campania ? Doar acest spot ?
Scenariul e lung, aşa că am filmat un master din care au ieşit 4 edit-uri. Astfel, campania are un spot de 40, unul de 30, unul de 20 si un "cut” de 10. Primele 3 au story-uri diferite, desfăşurate în acelaşi context. Oricum, pentru evitarea unor reacţii nedorite din partea autorităţilor, industriei, opiniei publice, ceea ce vedem azi la televizor este o versiune "softată” din greu. Mare parte din dialogurile şi acţiunea de o nonşalanţă profană, soră cu blasfemia, au căzut de data asta la noul "ppm” ( "pre-production meeting” - şedinţa cu casa de producţie dinaintea filmării n.r.) .

  • Fotbalul merge cu berea în campaniile româneşti. Are loc şi un coniac în lupta pentru un spaţiu în mintea microbistului ?
Sunt pieţe şi consumatori diferiţi, pe băutorul de coniac nu-l saturi cu bere, dar nici cu zece, că se baloneaza. Fiecare bea ce-i place sau ce-i "face bine”.

  • Ce aşteptări aveţi de la această campanie ?
"Unirea” e pe drumul ei pe care poate defila încă relaxată în lumea spoturilor cu Gogi şi Dorei pe care a creat-o. Deşi susţinem sus şi tare că "Unde-s mulţi puterea creşte”, originalul e unul singur.
"Unirea” nu face politică şi nici nu critică pe nimeni. N-are timp de aşa ceva pe setea asta. Pune doar oglinda pe anumite lucruri specifice vieţii de zi cu zi, din spaţiul în care trăim, muncim etc.
Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   dorel,   unirea

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

Un nou record mondial: 126 de ore de dans

Un nou record mondial: 126 de ore de dans
O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...

Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”

Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”
Amazon a fost ținta criticilor în această perioadă apropiată de sărbători, clienții afirmând că gigantul „ruinează” ziua cea mare a copiilor, notează Daily Mail. Gigantul a...

O cafenea din Melbourne, asaltată de recenzii negative, după ce numele său a apărut într-un examen

O cafenea din Melbourne, asaltată de recenzii negative, după ce numele său a apărut într-un examen
Proprietara unei cafenele din Melbourne ia în calcul acţionarea în justiţie a instituţiei care gestionează sistemul de educaţie australian, după ce un local fictiv cu un nume asemănător a fost menţionat...

Un bărbat a descoperit că este înșelat cu ajutorul Google Maps Street View

Un bărbat a descoperit că este înșelat cu ajutorul Google Maps Street View
Un bărbat a descoperit că soția sa este infidelă, după ce a intrat pe Google Maps Street View și a descoperit o fotografie cu aceasta și amantul ei.  Google Maps Street View a surprins o imagine cu un...

Infidelitate descoperită prin intermediul Uber

Infidelitate descoperită prin intermediul Uber
O femeie căsătorită din Colombia şi amantul ei au fost prinşi după ce au chemat un Uber pentru a merge la un motel, însă şoferul era chiar soţul femeii, scrie Newsweek. Identificată doar sub numele de...
Serviciul de email marketing furnizat de