Jurnalul.ro Tech Ştiinţă A fost descoperită cea mai veche „armură” organică.

A fost descoperită cea mai veche „armură” organică.

de Anca Aldea    |    16 Iun 2011   •   21:00

Aflati intr-o expeditie stiintifica intr-o zona izolata de la granita dintre Alaska si Canada, Phoebe Cohen, expert in stiinte atmosferice si planetare, si Francis Macdonald, profesor de geologie la Universitatea Harvard, au facut surprinzatoarea descoperire in 'ascunzisul' unui urs grizzly. Dupa doua saptamani de observatii si prelevari de mostre de sol si de roca, pe care le-au anali­zat ulterior in laborator. Astfel au reusit sa identifice fosilele unor microorganisme care au trait pe Ter­ra in urma cu 700-800 de mili­oane de ani, o perioada in care Pamantul incepea sa fie acoperit cu gheata. Folosind un microscop electronic cu scanare, Cohen si Macdonald au reusit sa creeze imagini tridimensionale cu fosilele descoperite, cunoscute in prezent sub denumirea 'Characodictyon genus'. Micutele organisme erau acoperite cu 'placi' groase cat o cincime din grosimea firului de par uman, 'aranjate' intocmai unui fagure si acoperite cu tepi. Pe fiecare 'placuta' existau mici gauri, pro­babil pentru a le ajuta pe aceste organisme sa pluteasca, insa cercetatorii nu exclud ca rolul acestor 'armuri' sa fi fost de aparare impotriva factorilor externi (predatori), inclusiv ai celor climatici, scrie LiveScience.com.

Subiecte în articol: stiinta