Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Americanii au realizat harta genomului unui făt de 18 săptămâni. Aceasta va permite depistarea oricărei afecţiuni genetice

07 Iun 2012   •   15:37

O mostra de sange al mamei si o alta de saliva, a tatalui, le-au fost suficiente cercetatorilor americani pentru a realiza secventa genomului unui foetus de 18 saptamani.

Potrivit oamenilor de stiinta de la universitatea din Washington, autorii acestui studiu, noile rezultate dau sperante ca, in viitorul apropiat, sa fie detectate mult mai multe tulburari genetice cu ajutorul unui singur test neinvaziv.

Realizarea hartii genomului fatului va permite studierea a nu mai putin de 3.000 de tulburari genetice, comparatia cu ADN-ul real al unui fat, recoltat din cordonul ombilical la finele perioadei de sarcina oferind o acuratete de 98 la suta.

Daca in prezent exista teste doar pentru depistarea Sindromului Down, noua tehnica va putea fi folosita pentru descoperirea mult mai multor boli genetice.

Concret, ultimul studiu a relevat ca testul efectuat la 18 saptamani a detectat 39 din cele 44 de noi mutatii suferite de fat, defecte genetice care nu sunt prezente la unul dintre parinti sau la ambii, dar care se formeaza in ovule, spermatozoizi ori in momentul conceptiei.