Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Apariţie rară pe cerul californian: o minge de foc de mărimea unei camionete

Apariţie rară pe cerul californian: o minge de foc de mărimea unei camionete

25 Apr 2012   •   16:45
Apariţie rară pe cerul californian: o minge de foc de mărimea unei camionete

O bila incandescenta a traversat duminica dimineata de la est la vest centrul/nodrul Californiei. Meteorul incandescent a intrat in atmosfera Pamantului la ora 8 dimineata, ora locala. Evenimentul a fost raportat din Sacramento si din Nordul Las Vegas-ului.

Bill Cooke de la Biroul de studiu al Meteorilor apartinand de Nasa a estimat ca obiectul era de marimea unei camionete, avand apoximativ 70 de tone. In timpul dezintegrarii acesta a eliberat energie echivalenta cu o explozie cu o intensitate de 5 kilotone.

"Majoritatea meteorilor care apar noaptea pe cer au marimea unor pietre foarte mici, iar traseul lor dureaza o secunda sau doua. Bilele de foc se vad relativ usor ziua si pot avea orice marime, de la o minge de baseball, la o camioneta", a spus Don Yeomans, de la Programul Near-Earth Object Observations al NASA.

Elizabeth Silber, de la Grupul de studiu al meteorilor al Universitatii de Vest din Ontario, Canada, estimeaza ca explozia a avut loc in straturile superioare ale atmosferei, deasupra zonei Central Valley din California.

"Un astfel de eveniment se intampla o data pe an. Majoritatea au loc deasupra oceanului sau a zonelor nelocuite, asa ca cine vede un astfel de eveniment, ia parte la ceva special", a spus Don Yeomans.

NASA detecteaza, urmareste si catalogheaza asteroizii si cometele care trec aproape de Pamant cu ajutorul telescoapelor de pe sol si din spatiu. Programul Near-Earth Object Observations al NASA repereaza aceste obiecte si stabileste daca traseul lor ar putea fi riscant pentru Terra.

Subiecte în articol: pamant nasa explozie meteor