Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Astronomii au descoperit 7 găuri negre "uriaşe" în apropierea galaxiei noastre (VIDEO)

19 Dec 2012   •   20:55
Sursa foto: space.com

Datele obţinute de astronomi au arătat existenţa a 7 găuri negre uriaşe în apropierea galaxiei noastre. Informaţiile au fost obţinute de NASA cu ajutorul Observatorul Chandra, care foloseşte aparate foarte performante, conform Space.com.

Astronomii au cercetat 62 de galaxii apropiate, dintre care 37 "găzduiau" asemenea găuri negre, şapte dintre acestea fiind considerate "uriaşe".

Chandra foloseşte raxele X pentru cercetarea galaxiilor, aceasta fiind o metodă mult mai eficace decât instrumentele optice folosite anterior.

Cercetările au fost publicate în Revista de Astrofizică şi cuprind datele obţinute de-a lungul unui an de observaţii.

Una dintre galaxiile unde se află o uriaşă gaură neagra se numeşte NGC 3672 şi se află la 30 de milioane de ani lumină distanţă.

Imaginile acestei galaxii provin, pe lângă Chandra, din alte două surse: telescopul Hubble şi Very Large Telescope.

Observată prima dată în anul 2008, galaxia este redată acum printr-o imagine compozită.

Luna trecută, astronomii au anunţat că au descoperit cea mai mare gaură neagră observată vreodată. Aflată într-o galaxie mică, numită NGC 1277, gaura neagră se află la 250 millioane de ani lumină distanţă, în constelaţia Perseus.

Gaura neagră are o masă echivalentă cu cea a 17 miliarde de stele precum Soarele nostru şi reprezintă 14% din masa întregii galaxii în care se află, de 140 de ori mai mult decât cei 0,1%, cât înseamnă de obicei masa unei găuri negre.

Subiecte în articol: astronomi nasa gauri negre descoperire