Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Astronomii au descoperit cea mai îndepărtată galaxie cunoscută până în prezent

Astronomii au descoperit cea mai îndepărtată galaxie cunoscută până în prezent

24 Oct 2013   •   14:48
Astronomii au descoperit cea mai îndepărtată galaxie cunoscută până în prezent

În cadrul unui studiu, care a făcut ca percepţia oamenilor de ştiinţă asupra Universului să avanseze până la aproximativ 700 de milioane de ani după momentul naşterii acestuia, astronomii au descoperit cea mai îndepărtată galaxie cunoscută până în prezent.

Lumina emisă de această galaxie, denumită z8_GND_5296, a avut nevoie de 13,1 miliarde de ani pentru a ajunge la telescopul spaţial Hubble şi la Observatorul Keck din Hawaii - ambele au detectat galaxia în infraroşu, informează Reuters. "Învăţăm atât de multe lucruri despre o regiune atât de îndepărtată în timp încât ne este greu să o înţelegem. Această galaxie se află la aproape 13,1 miliarde de ani în urmă şi asta se întâmpla cu 8 miliarde de ani înainte ca Soarele nostru să se nască şi, desigur, cu mult mai mult înainte ca viaţa să apară", a spus coordonatorul studiului, Steven Finkelstein, profesor la Universitatea Texas din Austin.

Galaxia, care are o masă de aproximativ un miliard de ori mai mare decât cea a Soarelui, prezintă două caracteristici neobişnuite, care ar putea fi unul dintre motivele pentru care galaxia este vizibilă, pe care celelalte galaxii potenţial surori nu le prezintă. Mai întâi, z8_GND_5296 generează stele cu un ritm foarte rapid, formând de 100 de ori mai multe decât Calea Lactee şi fiind, din acest motiv, mai strălucitoare decât alte galaxii candidate.

În al doilea rând, această galaxie conţine un procentaj surprinzător de mare de elemente chimice mai grele decât hidrogenul şi heliul. Aceste elemente sunt generate de fuziunile nucleare din interiorul stelelor, aşadar, ori această galaxie conţine rămăşiţele explodate provenind de la multe stele masive, ori s-a format într-o regiune a spaţiului care a fost "semănată" anterior cu rămăşiţele unei generaţii precedente de stele.

Mai multe informatii