Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Astronomii au descoperit o nouă exoplanetă locuibilă. Vezi cât de departe se află

02 Feb 2012   •   15:43

O echipa internationala de astronomi a anuntat descoperirea unei noi exoplanete potential locuibila, a patra astfel de planeta aflata in afara sistemului nostru solar.

"Aceasta planeta este cea mai buna dintre candidatele recente in ceea ce priveste capacitatea de mentinere a apei in stare lichida la suprafata ei si ar putea sa adaposteasca viata, in formele cunoscute de noi", a declarat Steven Vogt, unul dintre membrii echipe de savanti, care au lucrat la Carnegie Institution for Science din Washington.

Planeta a fost botezata GJ 667Cc si se afla pe orbita unei stele cu acceasi denumire, situata la aproximativ 22 de ani-lumina de Terra, sau, daca doriti, aproximativ 20.000 de miliarde de kilometri.

Planeta efectueaza o rotatie in jurul stelei sale in aproximativ 28 de zile si are o masa de cel putin 4,5 ori mai mare fata de Terra, fiind, conform msnbc.com, si cu 50% mai mare decat planeta noastra.

GJ 667Cc se afla pe o orbita care o plaseaza la o distanta potrivita de steaua ei, fiind in "zona locuibila", unde temperaturile nu sunt nici prea ridicate, nici prea scazute, permitand apei sa ramana in stare lichida la suprafata.

Cercetatorii au descoperit in acelasi timp o serie de indicii care ii fac sa afirme ca cel putin o alta exoplaneta - daca nu chiar doua sau trei - orbiteaza in jurul aceleiasi stele.

Noua descoperire demonstreaza faptul ca planetele potential locuibile pot sa se formeze intr-o mai mare varietate de medii decat se credea pana in prezent, au anuntat autorii studiului, ce va fi publicat in Astrophysical Journal Letters.

Astronomii au folosit datele publicate de Observatorul European Austral (ESO) din Chile si masuratorile efectuate de telescopul Observatorului Keck din Hawaii.

Subiecte în articol: terra descoperire exoplaneta astronomi