Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Cheia genelor

Cheia genelor

de Jurnalul National    |    11 Oct 2007   •   00:00
Cheia genelor

Ce este ADN-ul? Cum ne determină el existenţa, incă din primele clipe ale fecundării? Doar două dintre temele de discuţie in genetică.

La intrebările pe care ni le punem cu toţii referitoare la destinul nostru, geneticienii abia acum află in ce fel să dea răspunsuri. In 1953, structura dublu-spiralată a codului genetic uman era prezentată pentru prima oară de cercetătorii James D. Watson şI Francis Crick, in revista Nature. De atunci, studiile in domeniul geneticii au atins performanţe incredibile. Documentarul Discovery pe care ZOOM vi-l propune in acest număr, "ADN - promisiunea şi preţul, Partea I" vă va purta prin istoria geneticii, de la momentul descoperirii dublei spirale, trecănd prin identificarea modului in care cromozomii se imbină in legături conform unei scheme prestabilite, pănă la apariţia anomaliilor genetice care au loc tocmai pentru că imbinările de cromozomi nu sunt cele corecte.

MORAL. Discovery a efectuat inainte de realizarea acestui documentar un sondaj in opt state de pe glob, considerate reprezentative pentru tipuri diferite de cultură şi tradiţii, pentru a vedea cum reacţionează oamenii simpli la intrebările curente pe care şi le pun geneticienii: sunteţi de acord cu organismele modificate genetic pentru a evita unele defecte? Dacă ar fi să alegeţi intre a nu avea copii deloc şi a trata la nivel genetic o anomalie a unui copil născut cu probleme de sănătate, ce aţi alege? Răspunsurile par a favoriza intervenţia geneticienilor in viaţa curentă.

Subiecte în articol: zoom