Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Chinezii vor mânca legume spaţiale! Seminţele au fost dezvoltate de cercetători în spaţiul extraterestru

07 Sep 2012   •   08:58

Vanata de marimea unei mingi de baschet sau castravete de jumatate de metru. Sunt rezultatele unei tehnologii puse la punct de cercetatorii cinezi care permite cultivarea unor legume uriase. Potrivit China Daily, semintele pentru aceste legume gigantice au fost dezvoltate in spatiul extraterestru.

Jurnalistii chinezi sustin ca este vorba despre 120 de tipuri de plante ale caror seminte au fost modificate genetic in ultimii 25 de ani. Testele in spatiu au fost facute inca din 1987, la bordul unor sateliti.

In nord-vestul Chinei, in provincia Gansu, ardeii spatiali se vand foarte bine, chiar daca pretul este mai ridicat.

"Acesti ardei spatiali nu se vand cu o eticheta pe care sa scrie ca sunt unice. Cu toate astea, se vand foarte bine, la un pret un pic mai ridicat", a declarat Li Qingsheng, directorul unei societati producatoare de seminte din vestul Chinei.

Oamenii de stiinta chinezi au descoperit ca lipsa gravitatiei, campul magnetic si energia cosmica pot induce mutatii semintelor astfel ca legumele capata dimensiuni gigantice. Chinezii linistesc insa opinia publica: mutatiile genetice nu afecteaza calitatea produselor si nu prezinta niciun risc pentru consumul uman!