Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Descoperire ULUITOARE în lumea ştiinţei. Ce au filmat, ÎN PREMIERĂ, în creier, specialiștii de la o universitate din SUA (VIDEO)

30 Ian 2014   •   09:57

Pentru prima dată în istorie, oamenii de ştiinţă de la Albert Einstein College of Medicine of Yeshiva University au reuşit să surprindă într-un video modul în care se produc amintirile.

Înainte de această reuşită, oamenii de ştiinţă japonezi au observat cum se formează un gând, iar procesul a fost cu totul diferit de acesta.

Obţinerea acestor informaţii de la nivel molecular a fost posibilă printr-un „tur de forţă tehnologic” care nu a mai fost atins până acum în cazul animalelor: specialiştii au modificat un şoarece, punând „etichete” fluorescente pe moleculele cruciale care alcătuiesc amintiri, cu scopul de a cum se deplasează acestea în timp real, relateză descopera.ro.

Procesul, care a fost documentat în două lucrări din jurnalul Science a presupus ca specialiştii să „stimuleze neuronilor din hipocampul şoarecelui, locul în care se formează şi sunt ţinute amintirile şi apoi să urmărească cum se formează moleculele fluorescente de ARN mesager asociate cu beta-actină în nucleii neuronilor şi cum călătoresc în dendrite (proiecţii ramificate ale neuronilor)”.

Ceea ce au descoperit ei este de-a dreptul fascinant.: „ARNm din neuroni este reglat printr-un proces nou descrie ca «mascare» şi «demascare» care permite proteinei de beta-actină să fie sintetizată la anumite momente, în anumite locuri şi în anumite cantităţi”.

Potrivit  lui Robert Singer, coordonatorul lucrării se pare că în timpul experimentului lucrurile au decurs exact aşa cum îşi imaginaseră specialiştii.

„Această observaţie, potrivit căreia neuronii activează selectiv sinteza proteinelor şi apoi încetează procesul, se potriveşte perfect cu modul în care noi credem că se formează amintirile. Stimularea frecventă a neuronilor ar face ca ARNm să fie disponibil în izbucniri frecvente şi controlate, cauzând acumularea proteinei beta-actină exact acolo unde este necesară întărirea sinapselor”, a declarat dr. Singer.