Jurnalul.ro Tech Ştiinţă DESCOPERIRE UIMITOARE. NASA a găsit un crater uriaş pe Marte. Ce se ascunde în spatele acestui crater VIDEO

23 Ian 2013   •   10:24
O serie de imagini surpinse de nava Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) ar putea aduce noi posibile dovezi că pe Planeta Roşie există viaţă.

Potrivit oamenilor de ştiinţă, în fotografiile capturate de navă, poate fi observat un crater de mari dimensiuni, care ar demonstra infiltrarea apei sub scoarţa planetei.

Chiar dacă în prezent craterul, al cărui dimensiuni atinge 92 kilometri, este uscat, depozitele de minerale demonstrează prezenţa apei cu mult timp în urmă, informează space.com.

Până în prezent, mai multe agenţii spaţiale au trimis pe Marte misiuni care să cerceteze posibilitatea existenţei vieţii pe această planetă. Întrucât rezultatele studiilor anterioare au arătat că la suprafaţa Planetei se înregistrează temperaturi extreme de mici, ariditate şi substanţe chimice ostile, cercetătorii iau în considerare ideea că viaţa pe Marte ar fi existat sau există încă în apa infiltrată în straturile sale interioare.

“Crusta din adâncime a fost întotdeauna locul cel mai propice vieţii pe Marte, aşa că ar fi înţelept ca următoarele cercetări privind existenţa unor procese organice să se desfăşoare acolo.”, a adăugat Joseph Michalski.

Oamenii de ştiinţă estimează că un lac fi existat în craterul McLaughlin în urmă cu aproximativ 4 miliarde de ani.

Totuşi, cum încă nu au fost puse la punct procedee potrivite pentru a fora în adâncul Planetei Roşii, cercetătorii îşi îndreaptă atenţia şi către rocile apărute la suprafaţă datorită eroziunii, a impactului asteroizilor sau a materialelor generate de fluidele din interior.

Mai multe amanunte pe www.3dots.ro