Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Descoperirea care i-a uimit şi pe astronomi: Super Jupiter este de 13 ori mai mare decât "originalul"

21 Noi 2012   •   17:28

Astrofizicienii de la Universitatea din Toronto şi ai altor instituţii din Statele Unite, Europa şi Asia au descoperit planeta pe care au botezat-o "super-Jupiter", care orbitează în jurul stelei masive Kappa Andromedae. Obiectul are o masă de cel puţin 13 ori mai mare decât a lui Jupiter şi o orbită mai largă decât a lui Neptun, scrie Science Daily.

Steaua gazdă în jurul căreia orbitează planeta are la rândul ei o masă de 2,5 ori mai mare decât cea a Soarelui şi se poate vedea cu ochiul liber în constelaţia Andromeda, la o distanţă de aproximativ 170 de ani-lumină.

Cercetătorii nord-americani şi asiatici au descoperit planeta gigantică, denumită oficial Kappa Andromeda B, folosind imaginile cu infraroşu obţinute de telescopul Subaru din Hawaii. Este pentru prima dată în ultimii trei ani când astrofizicienii descoperă direct, prin lumina emisă, un sistem exoplanetar.