Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Doi noi virusi giganti, descoperiti in Brazilia!

Doi noi virusi giganti, descoperiti in Brazilia!

28 Feb 2018   •   15:04
Doi noi virusi giganti, descoperiti in Brazilia!

Au fost botezati Tupanvirus Soda lake si Tupanvirus Deep ocean. Cei doi virusi din Brazilia sunt dotati cu un arsenal genetic mai complet decat orice alt virus.

Acesti virusi sunt atat de mari, incat pot fi observati chiar si cu un microscop optic. Infecteaza, in general, amibele, unele dintre cele mai simple animale unicelulare. Identificarea lor a generat un adevarat cutremur printre oamenii de stiinta, specializati in stiinte biologice.

Virusii au fost descoperiti de profesorul Bernard La Scola, de la UMR MEPHI (Microbes Evolution Phylogeny and Infection) si Universitatea Aix-Marseiile, impreuna cu echipa sa.

Tupanvirus Soda lake a fost gasit intr-un lac din sudul Braziliei, in timp ce Tupanvirus Deep oceea a fost identificat la 3000 de metri adancime, in sedimentele oceanele din largul tarii. Ei masoara intre 450 si 550 nanometri si "seamana mult cu Mimivirus, dar particularitatea lor este data de prezenta unei cozi lungi si late a carei functie ramane, deocamdata, necunoscuta", a precizat Bernard La Scola.