Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Fosilele unei balene care a trăit acum 49 de milioane de ani, descoperite în Antarctica

12 Oct 2011   •   10:02

Cercetatorii argentinieni au anuntat, in carul unei conferinte de presa, ca fosile apartinand unei balene primitive ce dateaza de 49 milioane de ani, din familia arheocete, stramos al cetaceelor moderne, au fost descoperite in Antarctica.

"Este primul cetaceu adaptat la viata marina care se gaseste in Antarctica", a declarat omul de stiinta Marcelo Reguero. Potrivit acestuia, fosilele apartin "familiei Basilosaurus (un tip de arheocete). Este o descoperire de mare importanta in evolutia acestui grup de balene", a mai spus expertul.

Paul Sereno, de la Universitatea Chicago, care nu a fost implicat in cercetari, a declarat ca, daca ceea ce au decoperit cercetatorii argentinieni "sta in picioare" inseamna ca arheocetele au evoluat mult mai rapid decat se credea anterior. El a mai spus ca i se pare foarte interesant locul unde au fost descoperite aceste fosile. "Sa gasesti asa ceva in Antactica este foarte interesant", a mai spus Sereno.