Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Geneticienii vor să cloneze mamutul, tigrul tasmanian şi pasărea dodo

Geneticienii vor să cloneze mamutul, tigrul tasmanian şi pasărea dodo

27 Apr 2013   •   14:05
Geneticienii vor să cloneze mamutul, tigrul tasmanian şi pasărea dodo

Cercetătorii au în plan "resuscitarea" tigrului tasmanian, dispărut în anii 30 ai secolului trecut, şi a păsării dodo, incapabilă să zboare şi care a dispărut în secolul al XVII-lea. În ceea ce-i priveşte pe oamenii de ştiinţă niponi, aceştia intenţionează să readucă la viaţă, înainte de 2017, mamutul. Planuri asemănătoare au şi colegii lor sud-coreeni, anunţă presa germană, citată de Agerpres.

Singurul lucru de care au nevoie oamenii de ştiinţă este un fragment de ţesut dintr-o specie dispărută cu un ADN bine păstrat. 'Pentru clonare se va potrivi foarte bine un ADN chiar şi cu vârsta de 200.000 de ani', explică Die Welt.

După cum notează jurnalistul Moritz Gatman în articolul 'Blestemul mamutului', publicat în revista germană Focus, în regiunea rusă Iakutia, zonă a îngheţului veşnic, uriaşul 'congelator' ce ascunde un mare număr de forme de viaţă uitate, a început o adevărată vânătoare pentru rămăşiţele conservate ale unor specii de animale dispărute.

Uneori, această vânătoare devine cu adevărat sângeroasă, pentru că, pe lângă grupurile finanţate de stat, care se ocupă de căutări în scopuri ştiinţifice şi care confiscă tot ce descoperă fără niciun fel de recompensă, concurează unii cu alţii şi un mare număr de 'vânători de mamuţi', explică jurnalistul german.

Un singur colţ de mamut bine conservat poate să-i aducă fericitului care îl descoperă un câştig cât pentru mai mulţi ani. Preţul unei perechi de colţi în bună stare se poate ridica la circa 75.000 de euro, precizează Gatman. În plus, după ce în 1990 a fost interzis comerţul cu colţi de elefant, colţii de mamut, din care sunt sculptate cele mai diverse lucruri.

Subiecte în articol: mamut clonare pasarea dodo tigrul tasmanian