Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Info

Info

06 Aug 2006   •   00:00

Astronomie - Stea inghitita de o stea

Folosind un telescop european de mare putere, cercetatorii au descoperit o stea de mici dimensiuni (pitica maro), ramasa intacta dupa ce a fost inghitita de o gigantica stea rosie, relateaza revista, Nature. Steaua "invadatoare" era cu milioane de ani in urma, de dimensiunile Soarelui nostru. In momentul cand si-a consumat rezervele de hidrogen si-a marit dimensiunile, transformandu-se intr-o stea rosie, ce a inghitit micuta stea din apropiere.

Simulare - Omul de Neanderthal, la muzeu

Vizitatorii Muzeului pentru Preistorie din Eyzies-de-Tayac pot admira oamenii de Neanderthal in marime naturala. Ramasitele stramosului nostru botezat Homo neanderthalensis au fost descoperite in urma cu 150 de ani in vestul Germaniei, in Valea Neanderthal.

Clima - Cea mai fierbinte vara din 1950

Francezii au anuntat ca luna iulie a fost cea mai calduroasa din 1950 incoace. Intr-o singura zi, 112 persoane au murit din cauza arsitei. Temperatura medie in cursul lunii trecute a fost de 24 de grade Celsius. Din fericire, valul de caldura ce a afectat Franta vara aceasta nu a fost de lunga durata, precum in 2003, cand au decedat 15.000 de oameni. S-a recurs inclusiv la reclame tv ce sfatuiau publicul sa stea la racoare si sa bea multa apa in timpul arsitei.

Biodiversitate - Vulpile ameninta Tasmania

Renumele de Arca a lui Noe, capatat de Tasmania, este in pericol. Insula australiana este recunoscuta pentru multimea speciilor de animale rare pe care le adaposteste. Vestea proasta este ca vulpile au inceput sa se inmulteasca in insula, desi este interzis prin lege sa aduci animale straine in Tasmania, pentru a nu periclita echilibrul natural.

Expozitie / Fetita-astronaut la 12 ani

Juul de Feijter, in varsta de 12 ani, este astronautul junior cu numarul 1.000 la Space-Expo, eveniment desfasurat in orasul olandez Noordwijk. Mark Hepener, seful cercetarilor stiintifice al Agentiei Spatiale Europene, i-a inmanat fetitei o insigna semnata de astronautul olandez Andre Kuijpers.

Studiu - Devenim viciosi o data cu varsta?

Cu cat imbatranim, cu atat regretam ca am ales o viata virtuoasa in defavoarea uneia vicioase, releva un studiu publicat recent de universitatea americana Columbia. Potrivit cercetatorilor, sentimentul de vina dispare destul de repede dupa ce faci o "prostioara". In schimb, ratarea unei sanse de distractie genereaza regrete pe termen foarte lung.
Subiecte în articol: stiinta si tehnica stea